آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهفرهنگ و دانش

کار بازسازی مسجد جامع هرات آغاز شد

بعد از سال‌ها انتظار، کار بازسازی و ترمیم مقدماتی مسجد جامع بزرگ شهر هرات آغاز شد. هزینه این بازسازی بالغ بر ۲۴ میلیون افغانی می‌شود که از بودجه دولت تادیه خواهد شد.


بعد از سال‌ها انتظار، کار بازسازی و ترمیم مقدماتی مسجد جامع بزرگ شهر هرات آغاز شد. هزینه این بازسازی بالغ بر ۲۴ میلیون افغانی می‌شود که از بودجه دولت تادیه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، بازسازی این بنای مقدس و تاریخی به عنوان پنجمین مسجد بزرگ جهان اسلام یکی از خواست‌های دیرینه مردم، فرهنگیان و علمای دینی این ولایت بود که روز گذشته رسماً با حضور روشان ولسمل سرپرست وزارت شهرسازی و محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات آغاز شد.
این طرح شامل بازسازی همه جانبه بخش‌های آسیب دیده مسجد جامع که نیاز به مرمت دارد، بازسازی و سنگ فرش قسمت‌های داخلی به ویژه وضوخانه قدیمی و جلوگیری از نفوذ رطوبت می‌باشد که با هزینه ۲۴ میلیون افغانی آغاز شده است.
والی هرات در مراسم آغاز ترمیمات مسجد جامع بزرگ از توجه و حمایت مقام عالی ریاست جمهوری ابراز سپاس نمود و اعلام کرد که حکومت در نظر دارد تا در مراکز تمام ولسوالی‌ها مساجد بزرگ با تمام امکانات اعمار نماید.
آقای رحیمی از همکاری تجار ملی در زمینه خشت فرش بام‌ مسجد جامع بزرگ شهر هرات نیز ابراز قدردانی کرد.
در همین حال، مولوی خداداد صالح رییس شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب کشور نیز با اعلام این مطلب که آبادی مساجد از نشانه‌های ایمان است از توجه دولت به اعمار و بازسازی مساجد و حمایت از علمای دینی سپاسگزاری کرد.
همچنان سعد خطیبی رییس اتاق تجارت هرات از مصرف بیش از سی میلیون افغانی از طریق انجمن خدمت گزاران مسجد جامع بزرگ شهر هرات به خاطر خشت فرش دوازده هزار متربام مسجد جامع یادآوری کرد.
در ادامه، کامران علیزایی رییس شورای ولایتی خواهان برنامه ریزی بنیادی وزارت شهرسازی در جهت بازسازی اساسی مسجد جامع به خصوص تهیه نیازمندی‌های نمازگزاران از جمله سیستم سرما وگرمای معیاری، سیستم صوتی و نصب کمره‌های امنیتی، اعمار وضوخانه و کتابخانه در مسجد جامع بزرگ شهرهرات شد.
از سویی هم، سرپرست وزارت شهرسازی نیز اطمینان داد که طرح ترمیم و بازسازی مسجد جامع بزرگ شهر هرات در سه مرحله تکمیل می‌شود که تمام نیازمندی‌ها را بر طرف خواهد ساخت.
او همچنان از طرح وزارت شهرسازی به خاطر اعمار ترمینال‌های جدید ترانسپورتی در دروازه‌های ورودی شهر هرات نیز یاد آوری نمود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا