آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهایرانبرگزیدهصلح

کاظمی قمی: اولین هدف ما در گروه تماس، آغاز سازندگی برای ملت افغانستان است

خبرگزاری دید: سفیر ایران اولین هدف تشکیل گروه تماس را، همکاری  و کمک به حاکمان کنونی برای ثبات امنیتی و سیاسی و بهبود وضعیت اقتصادی و زمینه‌سازی آغاز سازندگی ناشی از ابتکارات منطقه‌ای و آغاز سازندگی برای ملت افغانستان برشمرد.

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده‌‌ ویژه تهران در امور افغانستان در مراسم “٤٥مین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران” گفت: گروه تماس منطقه‌ای با هدف آغاز سازندگی برای ملت افغانستان تشکیل شده است.

کاظمی قمی امروز یکشنبه(٢٢ دلو) در این مراسم گفته است؛ “جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت ثبات در افغانستان و در سطح منطقه طرح تاسیس گروه تماس منطقه‌ای را پیشنهاد نمود که به تازگی اولین نشست آن با حضور نمایندگان ویژه کشورهای همسایه برای افغانستان از جمله ایران، چین، پاکستان و روسیه و سفرا و نمایندگان ویژه ۸ کشور دیگر و همچنین کشور میزبان درکابل برگزار شد.”

قمی افزوده ؛ در واقع، هدف اولیه این ایده و تشکیل گروه تماس، همکاری با حاکمان کنونی در کمک به آن‌ها به ثبات امنیتی و سیاسی و بهبود وضعیت اقتصادی و زمینه‌سازی آغاز سازندگی ناشی از ابتکارات منطقه‌ای است.

سفیر ایران تصریح می کند: از این ابتکار بخشی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب مشارکت با سایر همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه برای جستجوی یک ساز و کار اجرایی به منظور ایجاد شرایط بهتر برای ملت افغانستان است.

گفتنی است که ایران پس از برگزاری نشست سازمان ملل متحد در رابطه به افغانستان پیشنهاد تشکیل گروه تماس منطقه‌ای را داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا