آخرین اخبارسیاستمنطقه

کاظمی قمی: تا دولت فراگیر در افغانستان ایجاد نشود، حکومتی را به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه ایران در امور افغانستان طی مصاحبه‌ای، رویکرد جدید کشورش را در قبال افغانستان بنا بر حمایت مردم، تعامل با طا-لبان همراه با رعایت اصول و ملاحظات و با تأکید بر تشکیل دولت فراگیر عنوان کرده است.

کاظمی قمی: تا دولت فراگیر در افغانستان ایجاد نشود، حکومتی را به رسمیت نمی‌شناسیم

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با اشاره به گذشت یک سال از روی کار آمدن طا-لبان گفته است: رویکرد ایران در دوره جدید حمایت از مردم افغانستان بود و در این مسیر، تعامل با طا-لبان را با رعایت اصول و ملاحظاتی در پیش گرفت.
کاظمی قمی یکی از مهم‌ترین اصول مورد تاکید ایران را در تعامل با طا-لبان، تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و اقلیت‌ها دانست و افزود: ایران معتقد است اگر مشارکت دیگر گروه‌ها در حکومت افغانستان نباشد، امنیت و ثبات و سازندگی در این کشور شکل نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: ایران با توجه به شرایط سخت اقتصادی افغانستان و بلوکه شدن ذخایر ارزی در امریکا و با اتکا بر این منطق که طا-لبان باید امنیت شهروندان و مرزها را تامین و نگرانی‌های همسایگان را برطرف کند، وارد تعامل با طا-لبان شده و معتقد است که اگر این همکاری شکل نگیرد، گروه‌های تکفیری فرصت بیشتری برای رشد می‌یابند و بر شمار مهاجران افغان در کشورهای همسایه افزوده خواهد شد.
نماینده ایران در امور افغانستان، طا-لبان را بخشی از واقعیت جامعه افغانستان خواند و تصریح کرد: در یک سال گذشته تعامل ایران با طا-لبان برای حمایت از مردم و با تاکید بر حرکت به سمت یک دولت مشارکتی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا