آخرین اخبارجهانسیاست

کاظمی قمی: مشکلات منطقه بدون حضور امریکا بهتر حل می‌شود

خبرگزاری دید: کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان می‌گوید که مشکلات منطقه بدون حضور امریکا و ابزارهای تروریستی‌اش قابل حل است.

کاظمی قمی: مشکلات منطقه بدون حضور امریکا بهتر حل می‌شود

به نقل از فارس، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان تاکید کرد که مشکلات منطقه بدون حضور امریکا و ابزارهای تروریستی قابل حل است.
کاظمی قمی امروز شنبه(۴سرطان) در رشته توییتی نوشت: «حضور و طرح‌های امریکا در خاورمیانه و جنوب آسیا پیامدی جز ویرانی و آوارگی برای مردمان این مناطق نداشته است. به‌نظر می‌رسد که امریکا هنوز از افغانستان درس نگرفته است».
وی افزود: وعده‌های امریکا به برخی کشورهای منطقه با هدف تسهیل بازگشت به این منطقه است. مشکلات، بحران‌ها و اختلاف نظرهای منطقه‌ای از طریق مشارکت خیرخواهانه و دسته جمعی بازیگران منطقه و بدون فرصت دادن به امریکا و ابزارهای تروریستی قابل حل است.
این در حالی است که نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در راس هیئتی وارد تاجیکستان شده و با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص موضوعات افغانستان و امنیت منطقه‌ای گفت و گو کرد.
کاظمی و مهرالدین همچنین در مورد مبارزه با افراط‌گرایی و تروریزم بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.
ایران همواره اعلام کرده است که مشکلات منطقه باید توسط کشورهای عضو آن حل شده و دخالت بیگانگان تنها مسائل را پیچیده می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا