آخرین اخبارجهانسیاست

کانادا: طا-لبان مانع دارندگان ویزای کانادا برای ترک افغانستان شده‌اند

خبرگزاری دید: شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید که درخواست هزاران افغان برای اسکان مجدد در کانادا تایید شده‌ است، اما طا-لبان از خروج آن‌ها از افغانستان جلوگیری می‌کنند.

کانادا

به نقل از گلوب و میل، شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا روز گذشته در ونکور گفته است که دولت این کشور درخواست پناهندگی هزاران همکار افغان را تأیید کرده است، اما طا-لبان مانع آن‌ها از ترک کشور می‌شوند.
وضعیت در افغانستان «چالش‌های فوق‌العاده‌ای» دارد که در سایر برنامه‌های اسکان مجدد پناهندگان وجود ندارد. او به طور خاص به نگرانی‌ها در مورد جلوگیری از خروج افغان‌هایی که اجازه اسکان مجدد در کانادا را دریافت کرده‌اند، اشاره کرد.
فریزر گفته است: اگر این موضوع اراده سیاسی بود، ماه‌ها پیش ۴ هزار پناه‌جوی افغان در اینجا بودند. وضعیت واقع‌بینانه این است که برای هزاران نفری که مایلند به کانادا بیایند، راه امنی وجود ندارد، برخی آن‌ها برای آمدن به کانادا تایید شده‌اند.
به گفته وی، حتی اگر طا-لبان بخواهند به افغان‌ها برای سفر به کانادا کمک کنند، آن‌ها نمی‌توانند میدان‌هوایی را اداره یا اسناد سفر به صورت حرفه‌ای صادر کند.
وی افزود: در هر مرحله، نگرانی‌های لوجستیکی در رابطه با ماموریت در افغانستان وجود دارد که در مسایل معمول یا دیگر برنامه‌های اسکان مجدد وجود ندارد.
وزیر مهاجرت کانادا در ادامه گفته است که حتی افغان‌هایی که به پاکستان رفته‌اند برای سفر به کانادا با چالش مواجه هستند.
گفتنی است که پس از ۹ ماه رویکار آمدن طا-لبان در افغانستان، تنها یک چهارم از ۴ هزار پناهنده‌ای که کانادا متعهد به کمک بود، وارد این کشور شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا