آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحکومتسیاست

کانگرس از بلینکن خواست در مورد خروج از افغانستان شهادت دهد

خبرگزاری دید: مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، به طور رسمی از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور خواسته در مورد خروج دولت بایدن از افغانستان در این کمیته شهادت دهد.

مک‌کال در نامه‌ای که به بلینکن ارسال کرده بر لزوم ارائه پاسخ وزیر خارجه به مردم امریکا و ارج نهادن به فداکاری خانواده‌های ستاره طلایی که عزیزان‌شان در درگیری جان باختند، تأکید کرد.
مک‌کال خاطرنشان کرده که بسیاری از مقامات ارشد، از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش، جنرال مارک میلی، جن ساکی، سخنگوی سابق کاخ سفید و ۱۶ مقام فعلی یا سابق وزارت خارجه، قبلاً به عنوان بخشی از تحقیقات این کمیته در مورد خروج پر هرج و مرج شهادت داده‌اند.  انتظار می‌رود این کمیته گزارش خود را در این مورد در سپتمبر ۲۰۲۴ منتشر کند.
مک کال نوشته است: اکنون زمان آن فرا رسیده است که ظاهر شوید و همان‌طور که توصیف می‌کنید، فداکاری خانواده‌های ستاره طلایی را با ارائه پاسخ به مردم امریکا گرامی بدارید. اگر بلینکن داوطلبانه حاضر نشود، کمیته ممکن است احضاریه‌ای برای شهادت اجباری او صادر کند.
نامه مک کال بر نقش حیاتی وزارت خارجه در عملیات تخلیه در اگست ۲۰۲۱ تاکید می‌کند.
بلینکن به عنوان وزیر خارجه، مسئول نظارت بر تخلیه و تضمین امنیت شهروندان و متحدان امریکایی بود.
مک کال اصرار کرده که مردم امریکا، به‌ویژه خانواده‌های ستاره طلایی و کهنه سربازان، شایسته شنیدن شهادت مستقیم بلینکن در مورد تصمیمات اتخاذ شده در طول خروج هستند.
این نامه با یادآوری دقیق وظیفه بلینکن به عنوان یک کارمند به پایان رسیده است.
مک‌کال انتظار دارد که بلینکن به طور داوطلبانه شهادت دهد، اما تصریح کرده که در صورت لزوم اقدامات اجباری انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا