آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کانگرس امریکا اولین قطعنامه تحقیقات استیضاح ترامپ را تصویب کرد

مجلس نمایندگان امریکا قطعنامه‌ای را برای رسمیت بخشیدن به فرایند تحقیقات دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور تصویب کرده است.

مجلس نمایندگان امریکا قطعنامه‌ای را برای رسمیت بخشیدن به فرایند تحقیقات دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور تصویب کرده است.
به نقل از بی بی سی؛ این طرح که چگونگی انجام تحقیقات در مرحله‌ای علنی‌تر را تصریح می‌کند، با موافقت دموکرات‌ها و مخالفت کامل جمهوری خواهان – ۲۳۲ رای موافق در مقابل ۱۹۶ رای مخالف – تصویب شد.
کاخ سفید این رای‌گیری را محکوم کرده است.
فقط دو دموکرات – از حوزه‌هایی که آقای ترامپ به راحتی در آن‌ها برنده شده بود – علیه این قطعنامه رای دادند.
این قطعنامه حقوق آقای ترامپ و حضور وکلای او در این فرایند بررسی را تضمین می‌کند.
دونالد ترامپ متهم است سعی کرده بود به اوکراین فشار آورد تا درباره رقیب سیاسی‌اش جو بایدن و پسرش هانتر تحقیق کند. هانتر بایدن چند سال پیش زمانی که پدرش معاون رییس جمهور امریکا بود عضو هیئت مدیره شرکت انرژی بوریسما در اوکراین بود.
پس از این رای‌گیری سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «کاری که رییس مجلس نانسی پلوسی و دموکرات‌ها کرده‌اند چیزی نیست جز رسمیت بخشیدن به نقض غیرقابل قبول فرایند صحیح و عادلانه حقوقی.»
همزمان در روز پنجشنبه یک مقام دیگر کاخ سفید برای ارائه شهادت در برابر مجلس نمایندگان حاضر شد. انتظار می‌رود او بیانیه‌های پیشین درباره شرایط اعمال شده برای آزاد کردن کمک‌های نظامی به اوکراین را تایید کند.
جمهوری خواهان قبلاً از اینکه روند تحقیقات پشت درهای بسته برگزار می‌شد انتقاد کرده‌اند، جلساتی که جمهوری خواهان هم در آن حضور داشتند، چون اعضای سه کمیته تحقیق متشکل از نمایندگان دو حزب است.
اما دموکرات‌ها پافشاری می‌کنند که این کار برای جمع آوری شواهد پیش از شروع مرحله علنی تحقیقات لازم بود.
آنها اتهام پنهان‌کاری را رد می‌کنند.
این قطعنامه تحقیقات را وارد مرحله تازه‌ای می‌کند، که می‌تواند در نهایت به تنظیم طرحی حاوی اتهامات علیه رییس جمهور امریکا منجر شود.
اگر چنین اتفاقی بیفتد و مجلس نمایندگان به تصویب طرح اتهامات رای دهد – به عبارت دیگر او را استیضاح کند مجلس سنا محاکمه‌ای برگزار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا