آخرین اخبارجهانسیاست

کانگرس به اسناد محرم خروج از افغانستان دست یافت

خبرگزاری دید: به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها بین وزارت خارجه و کانگرس امریکا، اعضای کمیته روابط خارجی اجازه یافتند تا اسناد محرمانه درمورد خروج مرگبار از افغانستان را ببینند.

به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که این وزارت به دو عضو کانگرس اجازه می‌دهد تا پیام محرمانه ارسال شده در مورد خروج این کشور از افغانستان را بررسی کنند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که این پیام روز دوشنبه آینده به مایکل مک‌کال رییس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی و گرگوری میکس عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا فرستاده خواهد شد.

پاتل افزوده است: ابتدا اجازه دهید بگویم، مایه تاسف است که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حتا پیش از این‌که وزارت امور خارجه فرصت پاسخ‌گویی به رییس و کمیته را داشته باشد، به پیگیری این موضوع ادامه داده است.

وی تصریح کرده است: اما آنچه در نامه امروز ما به کمیته گفته شد، ما از رییس مک‌کال و عضو رتبه‌بندی میکس دعوت خواهیم کرد تا کانال مخالف را در این‌جا در وزارت امور خارجه به صورت دوربینی و با ویرایش اطلاعات شخصی مناسب مشاهده کنند.

گفتنی است که رییس کمیته روابط خارجه کانگرس به تازگی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور هشدار داده بود در صورتی‌که مکالمات محرمانه در پیوند به «خروج فاجعه‌بار» از افغانستان را با این کمیته شریک نکند، او را متهم به تحقیر سنا خواهد کرد.

گفتنی است که این کانال سال‌ها به دیپلمات‌های امریکایی راهی فراهم کرده تا با محرم ماندن هویت شان نگرانی‌های خود را به طور مستقیم در مورد استراتژی ابراز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا