آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

کانگرس به دولت بایدن: مهلت خروج نیروها را از افغانستان تمدید کنید

گروهی کاری مطالعات افغانستان از سوی کانگرس در گزارشی به دولت جو بایدن توصیه کرده است که مهلت خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان تمدید کند، زیرا طالبان شرایط توافق‌نامه را عملی نکردند.
به نقل از هیل، هیئتی از سوی کانگرس به تازگی در گزارشی به دولت جو بایدن توصیه کرده است تا برای تمدید مهلت خروج نیروها از افغانستان کار کند، زیرا گروه طالبان شرایط توافق‌نامه دوحه را عملی نکرده است تا خروج کامل ایالات متحده تضمین شود.

در این گزارش که به سفارش کانگرس امریکا تهیه شده، آمده است: گروه مطالعات افغانستان معتقد است که دستیابی به آن شرایط (شرایط توافق‌نامۀ ۲۹ فبروری) تا ما می ۲۰۲۱ بسیار دشوار و شاید ناممکن باشد. دستیابی به هدف کلی صلح باثبات که منافع ایالات متحده تحقق یابد، باید با تمدید مهلت خروج ماه می آغاز شود.
گزارش افزوده است که ایالات متحده باید اهمیت شرایط خروج نیروهای امریکایی را تقویت و افزایش دهد.
در همین حال، جنرال جوزف دنفورد جنرال بازنشسته رییس اسبق ستاد مشترک ارتش امریکا که ریاست مشترک این هیئت را نیز بر عهده دارد، گفته است: «این هیئت تلاش کرده تا در مورد اینکه باید بمانیم یا نباید بمانیم، احساساتی نباشد. ما ۲۰ سال در آن‌جا (افغانستان) بوده‌ایم».
دنفورد افزوده است: بنابر این، از دیدگاه اشخاص احساساتی می‌فهمم که خواهند گفت باید ترک کنیم. اما از لحاظ یک رویکرد منطقی، غیراحساساتی و تحلیلی، من فکر می‌کنم رویکردی را که به دولت پیشنهاد کردیم، راه درستی است.
از سویی هم، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که مقامات امریکایی از «کار متفکرانه» هیئت قدردانی می‌کنند و «منتظر بررسی دقیق توصیه‌های مندرج» در این گزارش جامع هستند.
سخنگوی این وزارت افزوده است: ما هنوز در حال بررسی گزارش [گروه مطالعه] هستیم، اما می‌فهمیم كه این گزارش با تأكید ما بر حمایت از روند صلح جاری برای پایان دادن به جنگ از طریق یک توافق سیاسی عادلانه و دوامدار، به منظور بسیج اجماع منطقه‌ای برای صلح و تأیید مجدد خروج مبتنی بر شرایط است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا