آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کانگرس رسماً خواستار اظهارات ٥ مقام دولت بایدن در مورد خروج آشفته از افغانستان شد

خبرگزاری دید: رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا خواستار مصاحبه‌های رونویسی‌شده پنج مقام پیشین و برحال وزارت خارجه در مورد خروج از افغانستان شده است.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته به صورت رسمی نخستین مجموعه مصاحبه‌های رونویسی شده را به منظور تحقیقات در مورد خروج پر هرج و مرج و مرگبار دولت بایدن از افغانستان خواسته است.

مایکل مک‌کال با نشر اعلامیه‌ای به صورت مشخص خواهان دسترسی به مصاحبه‌های پنج مقام پیشین و برحال وزارت خارجهٔ ایالات متحده شده است که در روند خروج پر هرج و مرج از افغانستان دخیل بودند.

این مقام‌ها شامل جاناتان منوتی، مارک ایوانز،‌ جیمز پی دی‌هارت،‌ جین هاول و دانیل اسمیت می‌شود.

مک‌کال گفته است:‌ از طریق تحقیقات در حال انجام، ما به این نتیجه رسیدیم که این پنج نفر معلومات مهمی را در اختیار دارند که چگونه و چرا خروج فاجعه‌بار حکومت بایدن از افغانستان منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی امریکایی، زخمی شدن ۴۷ نفر دیگر، رهایی بیش از یک هزار شهروند ایالات متحده و هزاران شرکای افغانستانی‌ما در کشوری شده که توسط تروریست‌ها کنترول می‌شود.

این عضو ارشد مجلس نمایندگان خطاب به این مقام‌های وزارت خارجه امریکا گفته است: بی‌نهایت مهم است که آنان بدون تعلل با کمیته صحبت کنند.

مک‌کال در ادامه تاکید کرده است که کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان در روند جمع‌آوری اطلاعات، مصاحبه‌ها را با آنعده از مقام‌های بر حال و پیشین ایالات متحده ادامه خواهد داد که در پلان‌گذاری و تطبیق روند خروج از افغانستان دخیل بودند.

مک‌کال از این مقام‌ها خواسته تا با کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان به تماس شوند تا مصاحبه‌های رونویس شده آنان تا تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۳ تهیه شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفته که وزارت خارجه امریکا گزارش کامل خروج از افغانستان را منتشر نکرد اما گفت حاضر است به این کمیته در مورد خروج همکاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا