آخرین اخباراجتماعجهانسیاست

کاهش خداباوری امریکایی‌ها

بیشترین کاهش در اعتقاد به خدا از نظر سنی کاهش ۱۰ درصدی است که در رده سنی ۲۹-۱۸ سال دیده می‌شود

کاهش خداباوری امریکایی‌ها

بررسی جدید موسسه گالوپ حاکی است، اعتقاد به خدا در امریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است و مقامات مذهبی علت آن را می‌دانند.
چهار مقام مذهبی مسیحی گفتند عوامل مختلفی از جمله اینکه جوانان زندگی های خود را با مسائل دیگری غیر از خدا پر کرده‌اند و نیز اضطراب ناشی از محدودیت‌های کرونایی، در این امر دخالت داشته است.
این نظرسنجی نشان داد ۸۱ درصد امریکایی‌ها به خدا اعتقاد دارند که نسبت به سال ۲۰۱۷ شش واحد کاهش نشان می دهد و کمترین درصد در کل نظرسنجی های گالوپ در این خصوص است.
بیشترین کاهش در اعتقاد به خدا از نظر سنی کاهش ۱۰ درصدی است که در رده سنی ۲۹-۱۸ سال دیده می‌شود.
بارت باربر کشیش کلیسایی در شرق تگزاس به فاکس نیوز گفت: تعداد بیشتری از مردم در امریکا نه تنها با گردهمایی های مذهبی هیچ ارتباطی ندارند بلکه اصلاً در زندگی خود برای مکث کردن و فکر کردن درباره مسائل معنوی وقت نمی گذارند…حتی برخی از افراد که خود را مسیحی می‌نامند و به خدا و انجیل اعتقاد دارند، در برنامه های زندگی خود، کلیسا و مراسم مذهبی را حذف کرده اند.
لارنس رست رییس مدرسه مذهبی در ایندیانا هم به فاکس نیوز گفت: مردم همچنان سوالات بزرگی در ذهن دارند اما برای پرداختن به آن‌ها وقت نمی‌گذارند.
رابرت بارون اسقف کاتولیک گفت: وقتی افراد در آیین های مذهبی شرکت نمی کنند، گفته می شود این به تصمیم خودتان بستگی دارد و زمانی که به ۱۶ سالگی می رسند کل ارتباط با آن از دست می رود و جوانان معنا و هدف را از دست داده اند.
توماس بیکرتون رییس شورای اسقف های کلیسای یونایتد متودیست گفت: این نظرسنجی مایه تعجب نیست زیرا کلیسا برای تربیت دینی جوانان وقت نگذاشته است و ما چندین نسل از کسانی را که عضو کلیسا می شدند، از دست داده ایم.
این مقامات مذهبی گفتند حضور نیافتن در مکان های مذهبی و سنن کلیسا هم در کاهش اعتقاد به خدا نقش داشته است و این مسئله تحت تاثیر محدودیت های کرونایی در سراسر امریکا وخیم تر شده است. به گفته آنها، همه گیری «تاثیر بسیار منفی بر جوانان داشته است.»
این مقامات در عین در بحث حال کاهش اعتقاد به خدا در امریکا تا حد زیادی خود کلیساها را ملامت کردند و گفتند آنها «به چالش کشیدن (تلاش برای جذب)» جوانان را متوقف کردند.
گرچه نظرسنجی گالوپ مقامات کلیسا را نگران می کند، برخی از آنها به فاکس نیوز گفتند به آینده خوشبین هستند زیرا هنوز آمار افرادی که به خدا باور دارند در امریکا از کشورهای اروپایی بالاتر است.

نویسنده

فاکس نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا