آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

توافق ملی و تغییر:

کاهش خشونت گامی در جهت صلح است/ بر رهبری و مالیکت دولت در روند صلح تاکید می‌کنیم

جریان سیاسی توافق ملی و تغییر با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت اجرایی شدن هفته کاهش چشمگیر خشونت، جدی‌تر شدن روند صلح و طلیعه مذاکرات صلح میان‌افغانی، از کاهش چشمگیر خشونت حمایت نموده و بر رهبری دولت در روند صلح تاکید نموده است.

جریان سیاسی توافق ملی و تغییر با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت اجرایی شدن هفته کاهش چشمگیر خشونت، جدی‌تر شدن روند صلح و طلیعه مذاکرات صلح میان‌افغانی، از کاهش چشمگیر خشونت حمایت نموده و بر رهبری دولت در روند صلح تاکید نموده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جریان سیاسی توافق ملی و تغییر با نشر اعلامیه امروز جمعه(۲حوت) اجرایی شدن هفته کاهش چشمگیر خشونت را گامی مهم در جهت صلح خوانده و از موقف دولت در روند صلح حمایت نموده است.
در بخشی از اعلامیه توافق ملی و تغییر آمده: توافق ملی و تغییر به عنوان یک جریان فعال سیاسی، از طرح یک هفته‌ای کاهش خشونت حمایت نموده و آرزو دارد که در ادامه این هفته، جناح‌های درگیر جنگ به مذاکرات میان‌افغانی، آتش‌بس و تامین صلح سراسری در کشور نایل آیند.
متن کامل اعلامیه:

اعلامیه توافق ملی و تغییر در پیوند به هفته کاهش چشمگیر خشونت
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به خواست جمعی ملت افغانستان و نیازی که این ملت پس از سپری کردن چهار دهه خشونت، جنگ و تباهی برای تامین صلح پایدار و امنیت سراسری دارد. کاهش چشمگیر خشونت یک گام مهم و البته ابتدایی در جهت تامین این خواسته ملی است.
توافق ملی و تغییر به عنوان یک جریان فعال سیاسی، از طرح یک هفته‌ای کاهش خشونت حمایت نموده و آرزو دارد که در ادامه این هفته، جناح‌های درگیر جنگ به مذاکرات میان‌افغانی، آتش‌بس و تامین صلح سراسری در کشور نایل آیند.
توافق ملی و تغییر ضمن حمایت از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان در این روند ملی و سرنوشت‌ساز، بر نکات آتی که جزو آمال و آرزوهای هر شهروند این سرمین است، در گفت‌وگوهای میان‌افغانی تاکید می‌کند:
• حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان
• پاسداشت قانون اساسی کشور به عنوان وثیقه ملی
• حفظ قوای مسلح ملی به عنوان یگانه نیروی مشروع دفاع از تمامیت ارضی و تامین امنیت سرتاسری
• حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های حقوق زنان، حقوق بشر، آزادی‌ بیان، جامعه مدنی و حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی
توافق ملی و تغییر ضمن تاکید بر پابندی طرف‌های درگیر به کاهش یک هفته‌ای خشونت، و مالکیت دولت افغانستان در روند صلح، از گروه طالبان و جریان‌های سیاسی کشور می‌خواهد که در راستای مذاکرات میان‌افغانی، آتش‌بس و ختم جنگ کوشا باشند.
و من الله التوفیق
شورای رهبری توافق ملی و تغییر
۲ حوت ۱۳۹۸ خورشیدی- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا