آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

رییس جمهور به فرماندهان قول اردو‌ها:

کاهش نیروهای امریکایی در موجودیت شما تاثیری بر وضعیت ندارد

در ادامه جلسات مشورتی رییس جمهور غنی در خصوص روند صلح، در دومین نشست با فرماندهان قول اردوها دیدار کرده و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ملی افغانستان از حمایت ملت و جامعه جهانی برخوردار است.

در ادامه جلسات مشورتی رییس جمهور غنی در خصوص روند صلح، در دومین نشست با فرماندهان قول اردوها دیدار کرده و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ملی افغانستان از حمایت ملت و جامعه جهانی برخوردار است.
به نقل از ارگ، رییس جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، ضمن ستایش از قهرمانی‌ و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که طی دوسال گذشته، ایستاد‌گی شما در جنگ سبب شد که دشمن به اهدافی که تعیین کرده بود، دست نیابد.
رییس جمهور غنی خطاب به رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که مردم افغانستان به وجود شما افتخار می‌کنند؛ شما به نهادهای ملی تعلق دارید، شما پاسداران قانون اساسی، حامی تحکیم وحدت ملی و حاکمیت اقتدار ملی کشور می‌باشید.
محمد اشرف غنی نیروهای امنیتی و دفاعی را فرزندان صدیق و راستین کشور خواند و تاکید کرد: دراین مرحله حساس شما از حمایت قوی من، ملت و جامعه بین‌المللی برخوردار هستید.
محمد اشرف غنی تاکید کرد که تعهد سازمان ناتو و جامعه جهانی برای تمویل و حمایت از شما همچنان پا برجاست، چون شما شریک اصلی آنان هستید.
رییس جمهور همچنان در این جلسه به فرماندهان قول اردوها گفت: فرصتی که برای صلح در کشور ایجاد شده، نتیجه مبارزات، قهرمانی‌ها و توانایی‌های شماست و به اطمینان خاطر می‌توان گفت که با ظرفیت کنونی توانایی این را دارید که خطرات را مدیریت کنید.
رییس جمهور همچنان گفت که کاهش نزدیک به چهارهزار نیروی امریکایی از افغانستان با موجودیت شما هیچ نوع تاثیری در وضعیت نخواهد گذاشت.
محمد اشرف غنی تصریح کرد: موضع‌گیری ما برای ختم جنگ سبب شد که این فرصت فراهم شود تا طالبان بپذیرند که خشونت‌ها را کاهش می‌دهند. وی افزود که فرصت برای مذاکرات و ختم جنگ در کشور فراهم شده؛ ما با درک قوی خطرات و ظرفیت‌هایی که داریم از این فرصت برای پایان دادن به جنگ استفاده می‌کنیم، اما این بر می‌گردد به طالبان که آیا آماده هستند از این فرصت برای ختم جنگ در کشور استفاده کنند و یا خیر؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا