آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کاهش ۴۰ میلیون دالری عواید اداره هوانوردی ملکی در پی شیوع کرونا

رییس اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که در پی شیوع ویروس کرونا و توقف پرواز‌های داخلی و بین‌المللی، دست کم ۴۰ میلیون دالر در عواید این اداره کاهش آمده است.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد قاسم وفایی‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی، در مراسم معرفی رییس جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی می‌گوید که در پی شیوع کرونا، عواید این اداره چهل میلیون دالر کاهش یافته است.
رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی در مورد تأثیرات منفی ویروس کرونا بر سکتور هوانوردی ملکی کشور اشاره نموده و گفت تأثیرات این ویروس بر این سکتور گسترده بوده و تا هنوز در حدود ۴۰ میلیون دالر به عواید این اداره کاهش به وجود آمده.
وفایی زاده گفت: به اساس تفاهمی که با رییس‌ جمهور صورت گرفته است، بعد از این تمام نهادهای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی تحت یک رهبری و سیستم فعالیت می‌کند و گزارش ده به رییس میدان می‌باشد تا از فراهم شدن زمینه هر نوع سوءاستفاده و ناهماهنگی‌ها جلوگیری گردد.
آقای وفایی‌زاده همچنین در مورد شروع مجدد پروازهای خارجی اشاره نموده گفت که پروازهای خارجی به‌زودی تحت شرایط خاص و با رعایت تمام موارد وقایوی و طبی شروع می‌شود و در مورد شروع مجدد پروازهای داخلی هم برنامه منظم در هماهنگی با وزارت صحت عامه ترتیب شده و به‌زودی پروازهای داخلی شروع می‌شود.
رییس اداره هوانوردی ملکی ضمن حیاتی خواندن به اخذ سرتفکیشن هوایی اروپا، ابراز امید واری کرد که اداره هوانوردی ملکی افغانستان با پشت کار بیشتر بتواند در سال روان به آن دست یابد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا