آخرین اخبارافغانستان

کبیر: ریاست صحت عامه هرات دستاوردهای خوبی داشته است

به گفته مسوولان ریاست صحت عامه، وکلای شورای ملی و شورای ولایتی هرات، وضعیت ارایه خدمات صحی در این ولایت را نسبت به دیگر ریاست‌ها قدرت‌مندتر عنوان می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، با اینکه همواره برخی از باشندگان هرات از ارایه خدمات صحی در این ولایت ناراض هستند؛ اما مسوولان ریاست صحت عامه و برخی از وکلای شورای ملی و شورای ولایتی می‌گویند: ارگان صحت عامه ولایت هرات در وضعیت خوبی به سر می‌برد و در بسیاری موارد نسبت به دیگر ریاست‌ها در مقام اول قرار دارد.
آصف کبیر، رییس صحت عامه ولایت هرات ضمن شکایت از کمبود بودجه، گفت که وضعیت ارایه خدمات صحی در حال حاضر خوب بوده و آنان در تلاش هستند تا سهولت‌های بیشتری برای مردم در این زمینه فراهم سازند.
وی افزود: بودجه که برای ریاست صحت عامه در نظر گرفته شده با توجه به نیازمندی‌های این ولایت برای ارایه خدمات صحی، کافی نیست و این مشکل را طی نشست‌های متعدد با وکلای پارلمان و شورای ولایتی هرات مطرح کرده‌ام.
آقای کبیر داشتن برنامه منظم، جذب منابع و دادخواهی این ریاست توسط وکلای مردم را برای بهترشدن ارایه خدمات صحی موثر خواند.
خانم کرخی، وکیل مردم هرات در شورای ملی از ارایه خدمات صحی در این ولایت ابراز رضایت کرد و گفت: صحت از نیازمندی‌های اولیه انسان است؛ اما در افغانستان کمترین بودجه در این قسمت اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به جنگ‌های کنونی در کشور، خاطرنشان کرد که بیشتر کمک‌های بین‌المللی و بودجه ملی در بخش تامین امنیت به مصرف می‌رسد.
خانم کرخی ارایه خدمات صحی موسسات خارجی در هرات را به دلیل عدم کنترول بر آنها، آلوده به فساد می‌داند.
این نماینده نظارت دقیق مردم و نهادهای مدنی را بر کارکرد ارگان‌های صحی به خاطر فایق‌آمدن به مشکلات در راستا ارایه خدمات صحی حتمی عنوان می‌کند.
داکتر مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات گفت: ریاست صحت عامه این ولایت قدرت‌مندترین ریاست در هرات است.
وی افزود که این ریاست از کمترین امکانات بیشترین استفاده را کرده است.
آقای حدید با اشاره به کمبود بودجه این ریاست گفت: وزارت صحت عامه کشور برای جمعیت بیش از چهار میلیونی هرات، بودجه یک میلیون هشت هزار نفری را اختصاص داده است.
وی همچنین تاکید کرد که وزارت صحت عامه، ساخت شفاخانه هزار بستر در هرات را وعده کرده بود، ولی تا به حال هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.
آقای حدید در مورد شکایت برخی باشندگان هرات از ارایه خدمات صحی، گفت: مردم ما توقع خدمات صحی در هرات را مانند کشورهای همسایه مثل ایران و هند دارند که این توقع با وضعیت کشور ما سازگاری ندارد.
گفتنی است که ولایت هرات از جمله ولایت‌های است که دارای شفاخانه حوزه‌ای بوده و بر علاوه مریضان هرات از ولایت‌های همجوار نیز مردم به خاطری تداوی بیمارانشان به این ولایت مراجعه می‌کنند و این امر سبب شده است که با توجه به کمبود بودجه، این ریاست با دشواری‌های زیادی مواجه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا