آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

کرزی به دستور قندهار ممنوع الخروج است

خبرگزاری دید: منابع خبری می گویند که حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان از سوی رهبر گروه طا-لبان در قندهار ممنوع الخروج است. منابع نزدیک به آقای کرزی تایید کرده اند  که شماری از مقامات گروه طا-لبان چون امیرخان متقی وزیر خارجه، ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع، سراج الدین حقانی وزیر داخله، عبدالحق وثیق رئیس استخبارات و حتی ملا حسن آخند رئیس‌الوزرای این گروه تلاش کرده اند که این محدودیت را از سر راه آقای کرزی بردارند اما تاکنون نتوانسته‌اند مانع فرمان قندهار شوند.

به نقل از افغانستان اینترنشنال، دستور شفاهی از سوی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طا-لبان مبنی بر ممنوع الخروجی حامد کرزی صادر شده است. این در حالی‌ست که چنین دستوری درباره عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه حکومت پیشین وجود ندارد.

پیش از این، که آقای کرزی چند باری توانسته به خارج از کشور سفر کند که با ارائه درخواست به رهبران طا-لبان و موافقت آنها انجام شده است. اما بیش از یک سال است که –قندهار- وی را ممنوع الخروج کرده است.

به تازگی داکتران در کابل به آقای کرزی توصیه کرده اند که برای عملیات چشم خود به آلمان برود اما وی تا کنون از سفر وی به خارج از کشور جلوگیری شده است. گرچه قندهار درباره این تصمیم خود هیچ توضیحی را در مخالفت سفر آقای کرزی به خارج از کشور اعلام نکرده است.

مقامات طا-لبان در کابل نیز از چگونگی دستور ممنوع الخروجی آقای کرزی اظهار بی اطلاعی می کنند و نمی دانند که چه نهاد یا شخصی این دستور را بالواسطه از سوی رهبر طا-لبان از قندهار اعلام کرده است.  

پیش از این نیز حامد کرزی ممنوعیت سفر خود به خارج از کشور را تایید کرده بود اما گفته بود عبور و مرور او در سطح شهر آزاد است.

آقای کرزی و داکتر عبدالله عبدالله بر خلاف چهره‌ها و رهبران سیاسی کشور پس از سقوط در افغانستان ماندند. گرچه ابهامات فراوانی نیز در این رابطه وجود دارد و دلایل ماندن آنها به طور واضح در کشور مشخص نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا