آخرین اخبارافغانستانسیاست

کرزی: فاصله زیادی با صلح و ثبات و تحکیم امنیت داریم

خبرگزاری دید: رییس جمهور پیشین می‌گوید حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که افغانستان با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله دارد.


حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور این اظهارات را روز گذشته (یکشنبه ۲۳ عقرب) در سخنانی در کنفرانس مجازی بین‌المللی «علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان» بیان کرده است.
او گفت: «وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم».
کرزی با بیان این‌که حملات تروریستی اخیر در کابل، کندز و قندهار با نام داعش دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان بود، گفته: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دیانت، تاریخ و فرهنگ جامعه افغانستان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.
کرزی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفته ‌است، تحولات اخیر که باعث فروکش نمودن شعله آتش جنگ و زمینه ساز قطع جنگ و خونریزی در کشور شد، مورد استقبال ما است و از این ‌که امروز مردم افغانستان خبر ناگوار جنگ و کشتار را نمی‌شنوند یا کمتر می‌شنوند بسیار خرسندیم. اما واقعیت آن است که وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دایمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.
وی تصریح کرده که راه حل مسئله افغانستان در مشورت و مراجعه به مردم است؛ زیرا ثبات سیاسی و برقراری صلح پایدار بدون مشارکت مردم بدست نمی آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا