آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کرزی: فروپاشی نیروهای مسلح به خیر افغانستان نشد/ وضعیت کنونی نه دلخواه مردم است و نه طالبان

خبرگزاری دید: رییس‌ جمهور پیشین می‌گوید، سقوط نظام و سقوط نیروهای امنیتی به «خیر افغانستان نشد». کرزی افزوده که وضعیت کنونی نه دلخواه مردم افغانستان است و نه طالبان.


حامد کرزی که در گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی صحبت می‌کرد، همچنین گفته‌ است از این‌که ورود طالبان به کابل بدون خون‌ریزی انجام شد، خوشحال است.
آقای کرزی افزوده که بهتر بود طالبان و نیروهای ملی یک‌جا می‌شدند و مذاکرات ادامه می‌یافت.
کرزی: «سقوط نیروهای امنیتی، سقوط نیروهای ملی به خیر مملکت نشد. اگر طالبان، نیروهای ملی و پولیس ما باهم یکجا می‌شدند و از طریق مذاکرات تشکیل دولت می‌شد و نیروهای ما ثابت می‌ماندند، این به خیر مملکت بود».
او گفته که وضعیت فعلی نه دلخواه طالبان و نه مردم افغانستان است.
کرزی از طالبان خواسته که کابینه خود را اصلاح کنند و افزوده‌ است: «مشورتم به طالبان این است که برای افغانستانی کار کنند که تمام مردم خود را در حکومت ببینند و از خود بدانند، فقط در این صورت کامیاب خواهیم شد».
طالبان کابینه‌ موقت خود را در تاریخ ۱۶ سنبله اعلام کردند که در راس محمد حسن آخوند به‌عنوان رییس‌الوزرا و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی به‌حیث معاونان او تعیین شده‌اند.
سایر اعضای کابینه طالبان هم از یک سر طالب هستند و نه زنان در آن سهم دارند و نه هم جریان‌های سیاسی.
طالبان اما گفته‌اند که این کابینه برای رسیدگی به امور ضروری حکومت‌داری تشکیل شده و موقت‌ است و در آینده، یک دولت شامل همه اقوام و اقلیت‌های کشور، ایجاد خواهد شد. با این حال، هیچ زمانی برای پایان کار دولت کنونی و تشکیل دولت جدید، اعلام نشده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا