آخرین اخبارافغانستانسیاست

کرزی: نگران امنیت خود هستم اما از طرف طا-لبان نه!

خبرگزاری دید: حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور اخیراً در مصاحبه‌ای با رادیوی ملی امریکا گفته است که نگران امنیت خود است؛ اما نه از جانب طا-لبان. او تصریح کرده که از سوی پاکستان احساس خطر می‌کند.

کرزی: نگران امنیت خود هستم اما از طرف طا-لبان نه!

حامد کرزی گفته که هرچند طا-لبان در حاکمیت دور نخست خود داکتر نجیب‌ را اعدام کردند، اما او از طرف این گروه نگرانی ندارد، بلکه نگرانی‌اش از سوی کشورهای بیرونی از جمله پاکستان است.
پس از سقوط حکومت پیشین اکثر رهبران افغانستان، از جمله محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور پیشین، این کشور را ترک کردند، اما حامد کرزی که بیش از یک دهه رییس‌ جمهور افغانستان بود، در کابل ماند.
اکنون طا-لبان به حامد کرزی اجازه سفر به خارج از افغانستان را نمی‌دهند. آقای کرزی گفته که او چند بار اجازه سفر خواسته اما از سوی طا-لبان رد شده است.
رییس جمهور‌ اسبق افغانستان گفت که طا-لبان به او گفته‌اند اگر اجازه سفر بدهند، او برنخواهد گشت.
حامد کرزی می‌گوید که او با بیشتر رهبران طا-لبان ملاقات کرده که تلاش دارند روابط‌شان با امریکا را بهبود بخشند. اما او می‌گوید که طا-لبان نخست باید گام‌هایی در داخل برای جلب اعتماد شهروندان افغانستان بردارند.
آقای کرزی به ان‌پی‌آر گفت: «ما باید مطمئن شویم که همه شهروندان افغانستان خود را متعلق به این کشور می‌دانند و این حکومت از آن‌ها نمایندگی می‌کند. ما باید گام‌های ضروری برای قناعت جهان برداریم، هدف ما برای یک افغانستان خوب است».
رییس جمهور کرزی همچنان گفته است که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم به دستور پاکستان بسته مانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا