آخرین اخبارافغانستانسیاست

کرن دیکر در پاکستان: صدور ویزه برای مهاجران افغان تسهیل شده است

خبرگزاری دید: کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در سفر یک هفته‌ای خود به پاکستان در مورد موضوعات مختلف رایزنی و روند صدور ویزه را برای مهاجرین افغانستانی تسهیل کرده است.


کرن دیکر کاردار سفارت امریکا برای افغانستان به تازگی در چند رشته توییت از پایان سفرش به اسلام‌آباد و بحث روی مسایل مختلف مربوط به افغانستانی‌ها، امریکایی‌ها و پاکستانی‌ها خبر داد.
خانم دیکر نوشته است: از شراکت نویدبخش با کارشناسان انستیتوت صلح امریکا در پاکستان هیجان زده هستم. تمرکز بر پناهندگان افغان، بخش خصوصی و حمایت از جامعه مدنی بود. همه موضوعات حیاتی برای افغان‌ها، پاکستانی‌ها و امریکایی‌ها.
وی با اشاره به ممنوعیت جدید طا-لبان علیه زنان افغانستان مبنی بر عدم ورود به پارک‌ها افزوده است که اگر این خبر درست باشد, کاملاً بی‌معنا است.
به گفته وی، زنان نیز مانند مردان حق دارند به پارک بروند. به علاوه، آن‌ها کسانی هستند که کودکانی را بزرگ می‌کنند و برای پیشبرد این امر به هوای تازه و فضا نیاز دارند.
کاردار سفارت امریکا برای افغانستان بیان داشت که ممنوعیت زنان از ورود به پارک‌ها برای زنان, کودکان و افغانستان بد است.
دیکر در بازدید از بخش کنسولی امریکا در پاکستان با اشاره به انتقادهای مردم از کندی صدور ویزه گفته که انتقاد از روند ویزه برای همه آسان است، اما افراد سخت تلاش می‌کنند تا به امریکایی‌ها، پاکستانی‌ها و افغان‌ها کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا