آخرین اخبارجهانحقوق بشرسیاست

کرن دیکر: رهبران قندهاری طا-لبان از مدافعان حقوق بشر پشتیبانی کنند

خبرگزاری دید: کاردار سفارت امریکا برای افغانستان از رهبران قندهاری طا-لبان خواست از تلاش‌های مدافعان حقوق بشر در افغانستان و جامعه جهانی حمایت کنند.

کرن دیکر کاردار سفارت امریکا برای افغانستان به تازگی در چند رشته توییت به مناسبت روز حقوق بشر از رهبران قندهاری طا-لبان خواست از تلاش‌های مدافعان حقوق بشر در افغانستان و جامعه جهانی پشتیبانی کنند.

خانم دیکر نوشته است: ایالات متحده از حقوق همه افغان‌ها صرف نظر از جنسیت، قومیت، مذهب و توانایی آن‌ها دفاع می‌کند. ما دیروز با مدافعان حقوق بشر افغان صحبت کردیم، برخی از شجاع ترین انسان‌ها که می‌شناسم. آن‌ها از دسترسی به آموزش، حق کار و حمایت از جمعیت متنوع افغانستان دفاع می‌کنند.

وی افزود: من از رهبران قندهاری می‌خواهم که از تلاش‌های آنان [مدافعان حقوق بشر افغانستان] حمایت کنند و به تلاش‌های مستمر جامعه جهانی برای احیای کرامت، آزادی و عدالت برای همه بپیوندند.

کاردار سفارت امریکا گفته که اکثر کشورها از جمله امریکا، به طور خستگی ناپذیر برای بهبود سوابق حقوق بشری خود تلاش می‌کنند، زیرا هر کشوری که همه شهروندان خود را در زندگی مدنی مشارکت ندهد، هرگز نمی‌تواند واقعاً در صلح باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا