آخرین اخبارافغانستانگزارش

کرونا؛ مرگ بیش از ۴ هزار نفر در جهان/ ۵ مورد در افغانستان ثبت شد

گزارش‌ها از شیوع ویروس کرونا (کوید-۱۹) و مرگ و میر ناشی از آن حاکی از آن است که ۱۱۴ هزار تن در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند. در افغانستان ۵ مورد تاکنون ثبت شده است.

گزارش‌ها از شیوع ویروس کرونا (کوید-۱۹) و مرگ و میر ناشی از آن حاکی از آن است که ۱۱۴ هزار تن در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند. در افغانستان ۵ مورد تاکنون ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۱۴ هزار نفر رسیده است و خسارات اقتصادی رو به افزایش است.
بر اساس اعلامیه‌های دولت‌ها، بیش از ۴ هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌های خود را از دست داده‌اند.
وزارت صحت عامه افغانستان نیز اعلام کرده است که تا کنون ۵ مورد ابتلا به این ویروس در افغانستان‌ (۴ مورد در هرات و یک مورد در ولایت سمنگان) ثبت شده است.
شیوع این ویروس در سراسر جهان موجب نگرانی‌ها و توقف فعالیت‌های اقتصادی شده و قیمت سهام را در سطح جهان کاهش داده است.
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز گذشته گفته است که تقاضای جهانی نفت برای اولین بار در بیش از ۱ دهه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت.
چین، کوریای جنوبی، ایتالیا و ایران کشورهایی هستند که در جهان بیشترین آلودگی به ویروس کرونا در آن‌ها در بیشترین شیوع را داشته است.
امروز از ایتالیا خبر رسیده که این کشور به طور کامل قرنطینه شده است.
مقامات امریکایی نیز گزارش داده‌اند که سیستم صحت این کشور برای پذیرش نزدیک به ۹۶ میلیون مبتلای احتمالی آماده می‌شود. پیش‌بینی شده است که ویروس کرونا در امریکا جان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر را بگیرد.
با این همه، سازمان صحی جهان در گزارشی تازه گفته است که نزدیک به ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین بهبود یافته است. اما این سازمان هنوز نیز نگران همه گیری جهانی ویروس کرونا بوده و تاکید کرده که کشورها از روش قرنطینه پیروی کنند.
ویروس کرونا که در اواخر سال گذشته میلادی از ووهان چین سر بر آورد، اکنون در سراسر جهان بیش از ۱۰۰ هزار نفر را آلوده کرده و نزدیک به ۴۰۰۰ قربانی گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا