آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای:

کرونا آزمونی است برای دنیا/ کمتر مقطع تاریخی بوده که بشر چنین به «منجی» نیاز داشته باشد

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در سخنرانی به مناسبت نیمه شعبان، کرونا را آزمون بزرگی برای دنیا خواند و تصریح کرد که با توجه به بدبختی‌ که بشریت با آن مواجه است، کمتر مقطع تاریخی در جهان بوده که چنین به وجود «منجی» نیاز باشد.

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در سخنرانی به مناسبت نیمه شعبان، کرونا را آزمون بزرگی برای دنیا خواند و تصریح کرد که با توجه به بدبختی‌ که بشریت با آن مواجه است، کمتر مقطع تاریخی در جهان بوده که چنین به وجود «منجی» نیاز باشد.
به نقل از تسنیم، رهبر ایران در سخنرانی به مناسبت نیمه شعبان سالروز میلاد دوازدهمین امام شیعیان، به مسایلی همانند ظهور، کرونا، بحران‌های جهانی و منطقه‌ای و همچنان جامعه اسلامی در برابر فرهنگ مادی غرب پرداخت.
آیت‌الله خامنه‌ای گفت: شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد؛ چه نخبگان که آگاهانه احساس نیاز می‌کنند چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می‌کنند ولی در ناخودآگاه خودشان.
رهبر ایران افزود که «بشر با اینهمه پیشرفت‌های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی‌کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی‌عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت‌ها از علم است.
آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این که علم و پیشرفت نمی‌تواند برای بشر خوشبختی و عدل بیاورد، تصریح کرد که علم در خدمت بی‌عدالتی و ظلم و استبداد قرار گرفته است.
رهبر ایران در بخشی از سخنرانی‌اش به کرونا و مبارزه ملت‌ها با این بحران اشاراتی داشت.
او در این خصوص گفت: کرونا یک ابتلای عمومی و یک آزمون برای دنیاست. هم برای دولتها و هم ملت‌ها. در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوبی که شده و توصیه‌های مسئولین حرف زیاد زده شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای: آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت، ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. این که دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاه‌ها را تخلیه کنند و حرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان‌ها خالی شود، این‌ها را تلویزیون‌های دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند. یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این چیزهایی‌ست که در آنجا اتفاق افتاده است.
رهبر جمهوری اسلامی گفت که «خودشان این را نماد زنده شدن غرب وحشی می‌دانند».
هرچند آیت‌الله خامنه‌ای کرونا را مشکل بزرگی برای بشریت می‌داند، ولی تاکید می‌کند که این بحران در مقایسه با بحران‌هایی که در گذشته بشر با آن مواجه شده، ناچیز و کوچک است.
او به جنگ ایران و عراق و استفاده صدام حسین از سلاح شیمیایی، جنگ‌های جهانی اول و دوم و همچنان جنگ ویتنام و حمله امریکا به عراق اشاره کرده و افزود که در این بحران‌ها خیلی بیشتر از بحران کرونا انسان‌ها تلف شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا