آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛ آخرین آمار مبتلایان ۵۵۵ مورد

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ واقعه جدید ویروس مثبت کرونا در کل کشور تشخیص و تثبیت شده که با ثبت آن، شمار مجموعی واقعات مثبت ویروس کرونا به ۵۵۵ مورد رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ واقعه جدید ویروس مثبت کرونا در کل کشور تشخیص و تثبیت شده که با ثبت آن، شمار مجموعی واقعات مثبت ویروس کرونا به ۵۵۵ مورد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر وحید مجروح مشاور ارشد وزارت صحت عامه که در سلسه کنفرانس خبری روزانه این وزارت درمورد واقعات ویروس کرونا صحبت می کرد، گفت: از مجموع ۳۴ واقعه جدید، ۸ واقعه آن به کابل، ۸ واقعه به هرات، ۵ واقعه به قندهار، ۴ واقعه به بلخ، ۴ واقعه به نیمروز، ۲ واقعه به میدان‌وردک و به ولایت‌های غور، بادغیس و بغلان هرکدام ۱ واقعه مربوط می‌شود.
مجروح، شمار شفا یافتگان بیماری کووید ۱۹ را در سطح کشور ۳۷ نفر و شمار واقعات فوتی از اثر این بیماری را ۱۸ نفر اعلام کرد.
او در همین حال از فعالیت واحدهای سیار واقعه یابی در کابل سخن گفت وافزود: از صبح امروز ۲۲ واحد واقعه یابی فعال در ۲۲ ناحیه شهر کابل برای یافتن کیس‌های ویروس کرونا، کارشان را آغاز کرده‌اند.
مجروح گفت که پیش ازاین فعالیت واحدهای سیار واقعه‌یابی در ولایت هرات، تجربه خوبی برای شناسایی واقعات بیشتر ویروس کرونا در آن ولایت بوده است.
مشاور وزارت صحت عامه تأکید کرد که تمرکز این وزارت بر گسترش فعالیت واحدهای سیار واقعه یابی، افزایش ظرفیت برای تشخیص سمپل‌های مشکوک وافزایش بسترها برای تداوی بیماران کووید- ۱۹، در سراسر کشور می‌باشد.
مجروح، اطمینان داد که تمام بسیج حکومتی وتخنیکی بر وقایه، تداوی وجلوگیری از شیوع ویروس کرونا متمرکز است و در این راستا بسیج همگانی نیز وجود دارد.
او از شهروندان کشور خواست که با رعایت قیود گشت وگذار در شهرها، به توصیه‌ها وپیام‌های وقایوی وزارت صحت عامه نیز عمل کنند، تاهم خودشان از مبتلا شدن به ویروس کرونا در امان باشند وهم میزان شیوع این ویروس در خانواده‌ها و جامعه به حداقل برسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا