آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانخبر های مهم

کرونا در افغانستان؛ آمار مبتلایان به ۲۷۰۴ تن رسید

سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام کرد که در یک شبانه روز ۲۳۵ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده و با جمع آن آمار کل مبتلایان به ۲۷۰۴ تن افزایش یافت.

سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام کرد که در یک شبانه روز ۲۳۵ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده و با جمع آن آمار کل مبتلایان به ۲۷۰۴ تن افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه امروز یک‌شنبه(۱۴ ثور) در یک نشست خبری گفت، ۲۳۵ واقعه مثبت ویروس کرونا در یکشبانه روز گذشته در کشور به ثبت رسیده است.
وی گفت از مجموع ۵۸۱ سمپل مشکوک ویروس کرونا که در یک‌شبانه روز گذشته در لابراتوار های وزارت صحت عامه مورد آزمایش قرار گرفته، ۲۳۵ سمپل آن مثبت تشخیص شده است، باثبت ۲۳۵ واقعه جدید ویروس کرونا، شمار مجموعی بیماران مبتلا به کووید-۱۹، در سطح کشور تا اکنون به ۲۷۰۴ نفر رسیده است.
بر بنیاد ارقام، شهر کابل در یکشبانه روز گذشته، شاهد بیشترین واقعات مثبت ویروس کرونا بوده است.
مایار افزود: از مجموع ۲۳۵ واقعه جدید ویروس کرونا که در یکشبانه روز گذشته به ثبت رسیده است، ۶۳ واقعه آن به ولایت کابل، ۵۴ واقعه به قندهار، ۱۹ واقعه به هرات، ۱۴ واقعه به پنجشیر، ۱۳ واقعه به تخار، ۱۲ واقعه به ننگرهار، به ولایت های سمنگان وغور هرکدام ۱۰، ۱۰ واقعه، به ولایت بغلان ۹ واقعه، به ولایت میدان وردک ۷ واقعه، به ولایت های بادغیس، بامیان ولغمان هر کدام ۵، ۵ واقعه، به ولایت سرپل، ۳ واقعه، به ولایت های پروان وکنر هر کدام ۲، ۲ واقعه وبه ولایت های هلمند و فراه ۱، ۱ واقعه مربوط می شود.

مایار گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ تن دیگر از افراد مصاب به کووید-۱۹، شفایاب شده‌اند که با این حساب شمار مجموعی شفا یافتگان به ۳۴۵ نفر می‌رسد.
در همین حال، مایار از جان باختن ۱۲ تن از بیماران کووید-۱۹، در یکشبانه روز گذشته خبر داد که با ثبت آن شمار مجموعی جان باختگان، به ۸۵ نفر افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت صحت عامه در مورد مصابیت داکتران وارد جراحی شفاخانه ابن سینا، به ویروس کرونا گفت که تست کرونای ۶ تن از این داکتران مثبت تشخیص شده و آنان در تجرید قرار گرفته‌اند.
مایار در مورد تحقیق اخیر وزارت صحت عامه که در قالب یک تحقیق تصادفی روی ۵۰۰ تن از باشندگان شهر کابل برای انجام تست ویروس کرونا صورت گرفته است گفت، بر اساس تست سریع ویروس کرونا از ۵۰۰ نفر در شهر کابل که در جریان چند روز که از سنین مختلف و با رعایت جنسیتی صورت گرفت، نتایج ۲۶۰ تن در مرحله تست سریع مثبت نشان داد ودر نهایت پس از مرحله آزمایش پی.سی. آر، نتایج ۱۵۶ تست، مثبت تشخیص گردید.
سخنگوی وزارت صحت عامه هرچند گفت که نتایج این تحقیق با توجه به میزان محدود آن قابل محاسبه روی فیصدی تمام باشندگان شهر کابل نیست، اما افزود که این نتایج می‌تواند به عنوان زنگ خطر از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در جامعه به حساب آید.
او افزود آمار واقعات مثبت ویروس کرونا در پنج روز اخیر نشان می‌دهد که این آمار در مقایسه با پنج روز پیشتر از آن، سیر سعودی داشته و آمار مثبت سمپل‌های مشکوک از ۲۲ درصد به ۳۲ درصد افزایش داشته است.
سخنگوی وزارت صحت عامه با تاکید بر آنکه واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای اخیر رو به افزایش است و این ویروس به سوی نقطه اوج در حرکت می‌باشد، از شهروندان کشور خواست با رعایت قیود گشت وگذار، رعایت فاصله، شستن مکرر دستان با صابون و پوشیدن ماسک در بیرون از خانه، خود را در برابر ویروس کرونا وقایه نموده و در جلوگیری از شیوع گسترده آن، با وزارت صحت عامه همکار باشند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا