آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛ ۴۹۶۳ ابتلا و ۱۲۷ مرگ

وزارت صحت عامه اعلام کرد که با ثبت ۲۸۱ مورد در ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا نزدیک به ۵ هزار تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که با ثبت ۲۸۱ مورد در ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا نزدیک به ۵ هزار تن افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه(۲۳ ثور) در یک نشست خبری گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱ مورد مثبت تازه‌ ویروس کرونا (Covid – 19) در کشور به ثبت رسیده که به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در کشور به حدود ۵ هزار نفر نزدیک شده است.
وی گفت از میان ۷۴۱ سمپل مشکوک که مورد آزمایش لابرتواری قرار گرفته است ۲۸۱ واقعه در ۲۴ ولایت کشور مثبت تشخیص داده شده‌ است.
مجروح اضافه کرد که از میان واقعات جدید، ۸۴ مورد در کابل، ۳۳ مورد در بلخ، ۲۸ مورد در میدان‌وردک، در ولایت‌های ننگرهار و بادغیس هر کدام ۲۰ مورد و ۱۴ مورد در تخار به ثبت رسیده است.
او علاوه کرد که ۱۳ واقعه مثبت ویروس کرونا در قندهار، ولایت‌های هرات و پنجشیر هر کدام ۱۲ مورد، ۷ واقعه مثبت در هلمند، ولایت‌های کندز، سرپل و زابل هر کدام ۵ مورد مثبت تشخیص شده است. پروان و جوزجان هر کدام چهار واقعه مثبت، بدخشان و کاپیسا هر کدام سه واقعه مثبت و نیمروز ۲ واقعه مثبت را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانیده‌اند.
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت‌های پکتیا، بغلان، سمنگان، فاریاب و ارزگان هر کدام یک نمونه مثبت به ثبت رسیده است.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه خاطرنشان کرد که با ثبت این تعداد موارد، رقم مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۹۶۳ تن افزایش پیدا کرد.
مجروح گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کابل، نیمروز، هلمند و پنجشیر بهبود یافته‌اند که با این آمار، شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۶۱۰ تن می‌رسد، همچنین در این مدت ۵ تن جان خود را از دسته داده‌اند که رقم مجموعی فوتی‌های ناشی از کرونا به ۱۲۷ تن افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا