آخرین اخباراسلایدشوجهان

کرونا در امریکا؛ گراف مرگ از ۶۵ هزار گذشت

آمار رسمی کرونا در امریکا نشان می‌دهد که گراف مرگ در اثر کرونا از مرز ۶۵ هزار بلند تر رفته است، ولی کارشناسان به این باور هستند که آمار واقعی افراد فوت شده خیلی بیشتر از ارقام رسمی است.


به نقل از بی بی سی، داده‌های تازه سازمان مراکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (سی‌دی‌سی) نشان می‌دهد که کل آمار درگذشتگان در هفت ایالتی که بیشترین ابتلا را داشته‌اند از ۸ ماه مارچ تا ۱۱ اپریل ۵۰ درصد بالاتر از میانگین سال‌های پیش بوده است.
به این ترتیب محققان می گویند شاید بتوان درگذشت حدوداً ۹ هزار نفر دیگر در این مدت را به ویروس کرونا نسبت داد.
امریکا از نظر میزان کل ابتلا و مرگ بالاترین آمار در جهان را دارد اما در صورتی که این آمار به نسبت جمعیت محاسبه شود، این کشور آماری کمتری از برخی کشورهای اروپایی دارد.
همزمان بیش از نیمی از فرمانداران ایالتی در امریکا محدودیت‌های مربوط به این اپیدمی را کاهش داده‌اند که همزمان با ادامه اعتراضات علیه دستور «ماندن در خانه» است.
با این حال، بسیاری از مقام‌های بهداشتی نسبت به کاهش سریع مقررات فاصله گیری اجتماعی ابراز نگرانی می‌کنند.
برای نمونه، در شهر اوکلاهما مقام‌ها از دستور قبلی خود برای اجباری کردن ماسک در داخل فروشگاه‌ها و رستوران‌ها عقب‌نشینی کردند. آن‌ها گفتند که برخی کارمندان کسب و کارها به دلیل تلاش برای اعمال این مقررات با تهدیدهای خشن روبرو شده‌اند.
از سوی دیگر در نیویارک، کانون بزرگ شیوع در امریکا، اندرو کومو فرماندار این ایالت گفت که آمار روزانه مرگ نسبت به چند روز اخیر کمی افزایش یافته.
او گفت: «این ارقام به طرز آزارنده و ترسناکی بالا مانده است».
فرماندار نیویارک گفت که ۲۹۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت اخیر جان باخته اند که ۱۰ نفر بیش از آمار روز جمعه است. حدود ۲۷۶ نفر از این گروه در بیمارستان‌ها و ۲۳ نفر در خانه‌های مراقبت از سالمندان جان باختند که بیشتر آنها به شهر نیویارک مربوط می‌شد.
این ایالت در تلاشی برای مهار بیماری بیش از ۱۵ هزار تست پادتن انجام داده که از این میان پاسخ آزمایش پادتن ۱۲.۳ درصد این افراد مثبت بوده. پزشکان با تست پادتن می‌توانند بفهمند چه کسی قبلاً به ویروس کرونا مبتلا بوده است. پاسخ مثبت برای شهر نیویارک ۲۰ درصد بود.
با این حال، آمار بستری شدن در شفاخانه‌های نیویارک به ۸۳۱ نفر کاهش یافت. این رقم در طول هفته پیش حدود ۹۰۰ نفر در روز بود.
در روز شنبه شمار کل بستری شدگان در شفاخانه‌های نیویارک ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر گزارش شد درحالی که این رقم در اوج بیماری در اوایل اپریل ۱۸ هزار و ۸۲۵ نفر بود.
در ایالت نیوجرسی در همسایگی نیویارک هم روند ابتلا رو به کاهش بوده است و مقام‌های این ایالت شروع به کاستن از برخی از محدودیت های اجتماعی کرده اند.
آمار روزانه مرگ در این ایالت به ۲۰۵ نفر رسید درحالی که روز پنجشنبه ۴۶۰ نفر بود. آمار کل قربانیان در این ایالت اکنون ۷۷۴۲ نفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا