آخرین اخباراسلایدشوجهان

کرونا در جهان؛ آمار مبتلایان از ۴ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۴ میلیون تن گذشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۴ میلیون تن گذشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، در حالی که در بسیاری از کشورها، قوانین مرتبط با محدودیت تردد به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، تا حدودی برداشته شده و فعالیت‌های اقتصادی به صورت تدریجی بازگشایی شده است، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا ویروس جدید که اکنون در ۲۱۲ کشور و منطقه جهان شیوع یافته، همچنان در حال افزایش است.
طبق آمارها، تاکنون ۴میلیون و ۱۴هزار و ۵۰۰ نفر در جهان به کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۷۶هزار و ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین ۱میلیون و ۳۸۷هزار و ۲۵۹ نفر از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹بهبود پیدا کرده‌اند.
آمار نشان می‌دهد که از میان ۲میلیون و ۳۵۰هزار و ۹۷۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، تنها ۴۸۶۹۹ مورد، معادل ۲درصد از کل مواردِ ابتلا، شرایط وخیم داشته و ۲میلیون و ۳۰۲۲۷۳ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل مواردِ ابتلا، وضعیت خفیفی از لحاظ ابتلا به بیماری کووید-۱۹دارند.
برخی کشورهای اروپایی و امریکای شمالی بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹را در روزهای اخیر گزارش کرده‌اند.
همچنین موارد گزارش شده در امریکای لاتین، افریقا و روسیه رو به افزایش است.
ایالات متحده امریکا همچنان در جایگاه نخستِ شمار قربانیان و مبتلایان کووید-۱۹در میان کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
در قاره اروپا نیز کشورهای اسپانیا و ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹را گزارش کرده‌اند اما آمار قربانیان این بیماریِ واگیردار در انگلیس از این دو کشور عبور کرده و بعد از امریکا در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.
روند افزایش مبتلایان در روسیه نیز سرعت بسیار بالایی داشته و سیستم درمانی مسکو، پایتخت این کشور با فشار بسیار زیادی مواجه شده است.
برازیل و روسیه طی چند روز اخیر با افزایش سریع شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹در فهرست جهانی مبتلایان از برخی از دیگر کشورها پیشی گرفته‌اند، همچنین سنگاپور، بلاروس و قطر نیز در میان کشورهایی با بیش از ۲۰ هزار مبتلا قرار گرفته‌اند.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

  1. ایالات متحده یک میلیون و ۳۲۲۱۶۳ مبتلا، ۷۸۶۱۶ قربانی
  2. اسپانیا ۲۶۰۱۱۷ مبتلا، ۲۶۲۹۹ قربانی
  3. ایتالیا ۲۱۷۱۸۵ مبتلا، ۳۰۲۰۱ قربانی
  4. انگلیس ۲۱۱۳۶۴ مبتلا، ۳۱۲۴۱ قربانی
  5. روسیه ۱۸۷۸۵۹ مبتلا، ۱۷۲۳ قربانی
  6. فرانسه ۱۷۶۰۷۹ مبتلا، ۲۶۲۳۰ قربانی
  7. آلمان ۱۷۰۵۸۸ مبتلا، ۷۵۱۰ قربانی
  8. برازیل ۱۴۶۸۹۴ مبتلا، ۱۰۰۱۷ قربانی
  9. ترکیه ۱۳۵۵۶۹ مبتلا، ۳۶۸۹ قربانی
  10. ایران ۱۰۶۲۲۰مبتلا، ۶۵۸۹ قربانی
    بنابراین گزارش‌ها، سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰هزار نفر فراتر رفته است شامل چین با ۸۲۸۸۷مبتلا، کانادا با ۶۶۴۳۴مبتلا، پرو با ۶۱۸۴۷ ، هند با ۵۹۷۶۵ مبتلا، بلجیم با ۵۲۰۱۱ مبتلا و همچنین کشورهای هالند، عربستان سعودی، مکسیکو، سویس، اکوادور، پاکستان، پرتگال، شیلی، سویدن، ایرلند، سنگاپور، بلاروس و قطر هستند.
    این درحالی است که وحیدالله مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه کشورمان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ رویداد تازۀ مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده‌ که با ثبت این رویدادها، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۳۳۳ رسید.
    از این تعداد ۱۱۵ نفر جان باخته و ۵۰۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا