آخرین اخبارجهانعکس خبری

کرونا در جهان؛ چهره بیش از ۱ میلیون مرگ

منبع: فرادید
تاکنون بیش از ۱‌میلیون نفر در سراسر جهان، جان خود را در اثر کووید-۱۹ از دست داده‌اند و هنوز این آمار در حال افزایش است. کووید-۱۹ با درنوردیدن جهان باعث سقوط اقتصادی و تغییر تعاملات اجتماعی شد. این ویروس مدارس و مشاغل را تعطیل و صنایع ورزش و سرگرمی را متوقف کرد و حتی بازی‌های المپیک را به حالت تعلیق درآورد؛ و کُشت.
براساس آمار‌های دانشگاه جان هاپکینز، بیش از یک میلیون مرگ تاکنون در اثر ویروس کرونا در جهان ثبت شده است. تأثیرات ویروس کرونا جهانی و درعین‌حال فردی بود. ویروس نحوه تعاملات، خرید کردن، کار کردن و لباس‌پوشیدن مردم را تغییر دارد. ویروس کرونا نحوه مراقبت از عزیزان و شکل نگرانی‌ها و نحوه عزاداری‌ها را تغییر داد.
کرونا حتی زبانِ مردم را تغییر داد. کاربرد واژه «قهرمان» گسترده شد و به کرات برای نظافتچیان، پیشخدمت‌ها، کارگران شهرداری و پیک‌ها استفاده شد؛ و البته برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان استفاده شد که در چین، ایتالیا، ایران، افریقای جنوبی، امریکا و برازیل برای ساعت‌های طولانی در لباس‌های خطرناک از بیماران مراقبت می‌کردند.
در اسپانیا، یکی از کشور‌هایی که بیشترین ضربه را از کرونا خورد، ساکنان خانه‌های سالمندان ماه‌ها نتوانستند با بیرون ارتباط برقرار کنند. زن و شوهرها، والدین و فرزندان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوه‌ها ماه‌ها از طریق تماس ویدیویی با هم در ارتباط بودند.
به دلیل محدودیت‌هایی که در بیمارستان‌ها برقرار بود بسیاری از مردم نتوانستند برای آخرین بار عزیزان خود را ملاقات و با آن‌ها خداحافظی کنند. آن‌ها نتوانستند در لحظات آخر در کنار عزیزان خود باشند. عزیزان از‌دست‌رفته‌شان درحالی از بیمارستان ترخیص می‌شدند که از انگشتان پا تا سر در پوشش‌های محافظ پیچیده شده بودند.
مراسم تشییع – اگر برگزار می‌شد – کوچک و با رعایت تمام قوانین بهداشتی بود؛ و این همه‌گیری هنوز قربانی می‌گیرد. ۵۰۰۰ مرگ در روز در اثر کرونا در جهان ثبت می‌شود که یعنی هر ۱۷ دقیقه یک نفر جان خود را در اثر کرونا در جهان از دست می‌دهد.
در ادامه تصویری از چهره مرگبار کرونا را در جهان مرور می‌کنیم:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا