آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزیر صحت عامه:

کرونا قابل کنترول است/ هرات ضد عفونی می‌شود/ چهار واقعه مثبت در کشور ثبت شده

وزیر صحت عامه کشور می‌گوید که هنوز ویروس کرونا در جامعه افغانستان سرایت نکرده، تنها چهار واقعه مثبت در شفاخانه و زیر کنترول است و همچنان ضد عفونی کردن برخی مکان‌های ضروری هرات از فردا آغاز می‌شود.

وزیر صحت عامه کشور می‌گوید که هنوز ویروس کرونا در جامعه افغانستان سرایت نکرده، تنها چهار واقعه مثبت در شفاخانه و زیر کنترول است و همچنان ضد عفونی کردن برخی مکان‌های ضروری هرات از فردا آغاز می‌شود.
به گزارش خبر گزاری دید، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور امروز (شنبه ۱۷ حوت) در یک نشست خبری گفت: ویروس کرونا در کشور تاکنون شیوع پیدا نکرده است و در صورتی که این روند حفظ شود وضعیت قابل کنترول خواهد بود. تاکنون چهار واقعه مثبت ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است.
وی همچنان از همکاری رسانه‌ها، عالمان دین، فعالان جامعه مدنی و… در زمینه آگاهی‌دهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی و تاکید کرد در صورتی که این همکاری‌ها بیشتر شود امکان توقف ویروس کرونا در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به این که افراد مبتلا به ویروس کرونا از ایران به هرات آمده بودند که در حال حاضر در بخش قرنطین شهر هرات تحت مراقبت جدی قرار دارند، گفت: انتشار ویروس کرونا هنوز در جامعه منتشر نشده و واقعاتی که از بیرون وارد کشور می‌شوند، امکان کنترول آن وجود دارد و زیاد قابل نگرانی نیست.
او تاکید کرد در قدم اول باید کارمندان بخش صحی و در قدم دوم از طریق کارمندان صحت، مردم عام از ویروس کرونا محافظت شوند و از مردم خواست که از هرگونه تجمعات در شهر هرات خودداری کنند.
آقای فیروز افزود از فردا یک‌شنبه تمامی مراکز سرپوشیده در شهر هرات ضدعفونی خواهد شد.
تا صبح امروز شنبه تعداد مجموعی واقعات مشکوک به ویروس کرونا در کشور به ۱۱۹ مورد رسیده بود. از این میان چهار مورد مثبت و ۱۱۵ مورد دیگر منفی تشخیص شده است.
وزیر صحت عامه در این نشست خبری همچنان گفت: شمار دیگری از موارد مشکوک به ویروس کرونا به تازگی به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده است.
او هر چند آمار مشخص ارایه نکرد، اما گفت که نتایج آن به‌زودی مشخص می‌شود. فیروز ابراز امیدواری کرد که نتایج تازه منفی باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا