آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کرونا و بازرگانی، موضوع گفت‌وگوی رییس جمهور غنی و همتای ترکمنش

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ گفته است که رییس جمهور غنی با قربان قلی بیردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان صحبت تیلفونی نمود.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ گفته است که رییس جمهور غنی با قربان قلی بیردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان صحبت تیلفونی نمود.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری امروز چهارشنبه(۷ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفت که رییس جمهور غنی قبل از ظهر امروز طی تماس تیلفونی با قربان‌قلی بیردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان در رابطه به گسترش روابط اقتصادی و تجاری بحث نمود.
در این اعلامیه آمده است که رییس جمهور ترکمنستان ضمن تبریکی عید به رییس جمهور و مردم افغانستان، گفته که ترکمنستان با هزینه و ظرفیت خویش می‌خواهد در بنادر تورغندی و اندخوی دو مرکز تست سریع ویروس کرونا ایجاد نماید و همچنان تمام لاری‌ها و محموله‌هایی را که از این بنادر عبور می‌کنند، گندزدایی نماید.
رییس جمهور غنی از همتای ترکمنش ابراز تشکر کرد و این اقدام را در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مهم خواند و از آن استقبال کرد.
همچنان در این اعلامیه آمده است، رییس جمهور غنی دستور داده تا این موضوع در سطح وزرای خارجه دو کشور تعقیب گردد.
همچنان، هردو رییس جمهور در این مکالمه تیلفونی، در رابطه به گسترش روابط اقتصادی منطقه‌ای و حل مشکلات ترانزیتی بحث و گفت‌وگو نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا