آخرین اخبارجهان

کر‌ونا در جهان؛ آمار مبتلایان از ۳ میلیون فراتر رفته است

گزارش‌ تازه وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کر‌ونا در جهان از مرز ۳ میلیون نفر گذشته است.

گزارش‌ تازه وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کر‌ونا در جهان از مرز ۳ میلیون نفر گذشته است.
به گزارش خبر گزاری دید، برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند تا امروز دوشنبه(۸ ثور) از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفته است.
بر اساس آمار تازه سه ۳ میلیون و ۲ هزار و ۸۷۶ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۰۷۰۷۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
در این میان، ۸۸۲ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته‌اند.
در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده امریکا با بیش از ۹۸۷ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.


بعد از امریکا، کشور اسپانیا با ۲۲۶۶۲۹ نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلایان قرار گرفته است، اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با ۲۳۱۹۰ نفر در رتبه سوم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.
ایتالیا که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید-۱۹ در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با بیش از ۱۹۷ هزار مبتلا به رتبه سوم سقوط کرده است، این کشور با بیش از ۲۶ هزار مورد فوتی، در جایگاه دوم بیشترین قربانیان کرونا قرار دارد.
چین که ویروس جدید کرونا برای اولین بار در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان واقع در ولایت هوبئی این کشور طغیان کرد، با اعمال تدابیر سخت از جمله قرنطینه اجباری و وضع قانون منع گشت‌وگذار توانسته شیوع این بیماری را کنترل کند، اکنون با ۸۲۸۳۰ نفر در رتبه نهم کشورهای آلوده به این ویروس است.
این کشور همچنین با ۴۶۳۳ مورد فوتی، در رتبه نهم کشورهای دارای بیشترین شمار تلفات بر اثر ویروس کرونا قرار دارد، در مقابل اما چین با حدود ۷۸ هزار مورد بهبودی از این بیماری، رتبه نخست درمان مبتلایان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.
آلمان نیز که به عنوان کشور دارای پیشرفته‌ترین نظام سلامت در جهان شناخته می‌شود، خبر می‌رسد تاکنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر در این کشور با ویروس کووید-۱۹ بیمار شده‌اند، همچنین نزدیک به ۶ هزار آلمانی نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است، بر اساس بررسی‌های آماری، ۹۳ روز طول کشید تا ۱ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شوند، ۱۳ روز زمان نیاز بود تا این رقم به ۲ میلیون برسد، اما این بار ۱۲ روزه از مرز ۳ میلیون نفر عبور کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا