آخرین اخبارافغانستان

کشته‌شدن والی نام‌نهاد طالبان در سمنگان با هفت همراهش


مسوولان فرماندهی امنیه ولایت سمنگان می‌گویند: حمله طالبان بالای مرکز ولسوالی “روی‌دوآب” این ولایت عقب زده شده و معاون والی نام‌نهاد طالبان و ۷ تن دیگر از افراد طالبان کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، منیر رحیمی، سخنگوی فرماندهی امنیه سمنگان گفت: هراس‌افکنان طالب با جمع‌آوری افراد کمکی از ولسوالی‌های “دهنه‌غوری” و “تاله‌وبرفک” ولایت بغلان، بالای مرکز ولسوالی “روی‌دوآب” سمنگان حمله کردند، که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی، شب گذشته حمله طالبان دفع شده و ۸ تن از هراس‌افکنان کشته شده‌اند.
رحیمی افزود: معاون والی نام‌نهاد طالبان بنام “مولوی جلال‌الدین” نیز در میان کشته‌شده‌گان است. رحیمی گفت: طالبان پس از شکست و با استفاده از تاریکی شب دوباره به سوی ولایت بغلان متواری شده و نیروهای پولیس چندین پوسته تحت تصرف طالبان را پس گرفته‌اند.
سخنگوی فرماندهی پولیس سمنگان گفت: در این درگیری یک تن از افسران پولیس ملی کشته شده است.
مقامات امنیتی سمنگان می‌گویند: در حال حاضر ۳۰۰ تن از نیروهای پولیس بخاطر برگشت اوضاع عادی امنیتی ولسوالی “روی‌دوآب”، در این ولسوالی مستقر شده‌اند.
“روی‌دوآب” از مناطق دورافتاده و کوهستانی در سمنگان است که با ولسوالی‌های “تاله‌وبرفک” ولایت بغلان، ولسوالی “سیغان” ولایت بامیان و ولسوالی “دره‌صوف” سمنگان هم سرحد می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا