اسلایدشوافغانستان

کشته‌شدن ۱۳ داعشی در نبرد با نیروهای امنیتی جوزجان

مسوولین محلی در ولایت جوزجان می‌گویند، در نتیجه درگیری میان نیروهای مربوط به گروه داعش در ولسوالی«درزاب» ولایت جوزجان ۱۳ داعشی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

محمد رضا غفوری، سخنگوی مقام ولایت جوزجان در تماس تیلفونی با خبرگزاری دید، گفت: شب گذشته نیروهای داعش بالای پوسته‌های امنیتی در قریه “مغول” ولسوالی درزاب این ولایت حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای دولتی و خیزش مردمی مواجه شدند.

غفوری می‌افزاید: در نتیجه این درگیری‌ها ۱۳ تن از افراد داعش کشته و ۱۰ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

وی تصریح کرد که در میان کشته‌شدگان یک تبعه ازبکستانی و ملا غضنفر یکی از فرماندهان داعش در ولایت سرپل که  به‌منظور کمک با داعشیان جوزجان آمده‌است نیز دیده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر، جنگ فروکش کرده و مهاجمین شکست خورده‌اند.

در یک خبر دیگر، رحمت‌الله حشر، ولسوال درزاب گفته است که نیروهای داعش چندین منزل مسکونی را در این ولسوالی به آتش کشیده و چند قریه را نیز تصرف کرده و اموال مردم را به تاراج برده‌اند.

آقای حشر افزوده است: افراد داعش از ولایات فاریاب و سرپل  در ولسوالی درزاب تجمع کرده و خانه‌های اعضای نیروهای امنیتی و بسته‌گان آنان را آتش می‌زنند.

اما غفوری، سخنگوی والی جوزجان ضمن قبول سنگدلی و قساوت دشمن،  حریق منازل مسکونی توسط داعش را تایید نمی‌کند.

ولسوالی درزاب یکی از مناطق حایل بین سه ولایت جوزجان– فاریاب و سرپل است که از گذشته‌ها مرکز فعالیت طالبان و در ماه‌های اخیر به محل سوق الجیشی برای افراد داعش تبدیل شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا