آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهان

کشته شدن سربازان امریکایی و بریتانیایی در عراق؛ امریکا: عاملان پاسخ خواهند داد

در اثر حمله راکتی بر پایگاه «التاجی» در عراق، دست کم سه عضو این پایگاه کشته شده و ۱۲ تن دیگر زخم برداشته است و«تحقیقات درباره آن از سوی ایتلاف و نیروهای امنیتی عراق جریان دارد». وزیر خارجه امریکا تاکید کرده که عاملان این حمله پاسخ خواهند داد.


ارتش امریکا گفته که حدود هجده موشک کاتیوشا ۱۰۷ میلیمتری به این پایگاه اصابت کرد و نیروهای عراقی یک وسیله نقلیه مجهز به پرتاب چنین موشک‌هایی را در چندین کیلومتری تاجی پیدا کردند.
مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفته است که این حمله به کشته شدن شهروندان امریکایی و بریتانیایی منجر شده است.
براساس این بیانیه، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در جریان تماسی تیلفونی با دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا، ضمن محکوم کردن این حمله گفته مسببان آن باید پاسخگو شناخته شوند.
منابع آگاه امریکایی پیشتر گفتند یک سرباز امریکایی، یک پیمانکار امریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شده‌اند.
وزارت دفاع بریتانیا گفته «می‌توانیم تایید کنیم که از وقوع حادثه‌ای شامل پرسونل نظامی بریتانیا در اردوگاه تاجی در عراق آگاهیم. تحقیقات در جریان است، اما اظهار نظر بیشتر در این مقطع صحیح نیست».
مقام هایی که نامشان فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که هنوز نمی‌توانند حمله را به گروهی نسبت دهند.
عراق پیشتر گفته بود که در حمله کسی زخمی یا کشته نشده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که با احتساب این حمله از اواخر ماه اکتوبر تاکنون ۲۲ حمله علیه منافع نظامی در عراق انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا