آخرین اخبارافغانستان

کشته و زخمی‌شدن نزدیک به ۳۰۰ طالب در هرات


به گفته مسئولان محلی ولایت هرات در جریان یک ماه گذشته نزدیک به ۳۰۰ تن از افراد طالبان مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی در این ولایت کشته و زخمی شده‌اند.
بیش‌ترین شمار تلفات به طالبان مسلح در ولسوالی شیندند ولایت هرات وارد شده است .
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت: در این مدت ۱۹۳ تن از افراد طالبان مسلح کشته و ۶۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.
وی اضافه کرد که ماه اسد یکی از ماه‌های با دستاورد به نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی در ولایت هرات بوده است.
به گفته سخنگوی والی هرات، در این ماه، ده‌ها توطئه دشمن، حملات گروهی بر مراکز ولسوالی‌ها، ماین گذاری کنار جاده‌ها و حملات تروریستی یکی پی دیگری در شهر و ولسوالی‌ها خنثی شد.
آقای فرهاد بیان داشت که طالبان چندین مرتبه قصد کردند تا مرکز ولسوالی شیندند را تصرف کنند، ولی نه تنها به این هدف خود نرسیدند، بلکه متحمل تلفات و خسارات سنگینی نیز شدند.
از سوی دیگر، گزارش‌هایی وجود دارند که در این مدت ۱۰ تن از منسوبان نیروهای امنیتی و دفاعی نیز در درگیری با طالبان کشته شده‌اند.
همچنان در این مدت ۳۴ تن از مجرمان جرایم جنایی و تروریستی در ولایت هرات شناسایی و دستگیرشده‌اند.
این در حالی‌ست که مسئولان محلی ولایت هرات از طرح‌ریزی‌های مناسب و اجرای عملیات‌های مشترک به منظور سرکوب هراس‌افکنان، افزایش هماهنگی بین نیروهای امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی و جدیت مسئولان ملکی در این ولایت سخن زده و ادعا می‌کنند که رعایت این موارد سبب افزایش موفقیت نیروهای امنیتی و وارد شدن تلفات سنگین به هراس‌افکنان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا