آخرین اخبارافغانستانگزارش

کشته و زخمی شدن ۱۶ طالب مسلح در شمال کشور


قول اردوی ۲۰۹ شاهین از کشته و زخمی شدن ۱۶ طالب مسلح در شمال کشور خبر می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، در نتیجه درگیری میان نیرو‏های امنیتی کشور با طالبان در ولسوالی «غورماچ» ولایت فاریاب ۶ طالب کشته شده‌اند.
از سوی هم در نتیجه حملات هوایی نیرو‏های امنیتی کشور بالای مواضع طالبان در ولسوالی «دشت‌ارچی» ولایت کندز ۶ طالب به شمول یکی از فرماندهان کلیدی آن گروه به نام (ملا ذوالفقار) کشته و ۴ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
یک جنرال از قول اردوی ۲۰۹ شاهین که نمی‌خواهد نامی از وی برده‌شود به خبرگزاری دید، می‏گوید، انتقال جنگ از جنوب و جنوب شرق به ولایات شمال ‌کشور یک برنامه است و حکومت مرکزی در تلاش است تا پروسه جنگ به شمال کشور منتقل شود.
با این همه، به باور آگاهان سیاسی و نظامی کشور از شروع حکومت وحدت ملی دامنه جنگ از جنوب و جنوب‌شرق به ولایات شمال کشور انتقال یافته است و شهر‏ها و ولسوالی‌ها در شمال و شمال‌شرق یکی پی دیگر به دست طالبان سقوط را تجربه می‌کند.
در حال حاضر ولایات شمال و شمال‌کشور از جمله فاریاب، کندز، بدخشان، بغلان، سرپل و جوزجان درگیری‏های شدیدی را با مخالفان مسلح دولت تجربه می‌کند.
لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان، در شمال کشور در تازه‌ترین مورد در صحبت با خبرگزاری دید، با ابراز نگرانی گفته است که اگر حکومت مرکزی نیروی کمکی به این ولایت روان نکند، به زودی ولایت جوزجان و بعد دبگر ولایات شمال کشور به دست گروه داعش و طالبان سقوط خواهد کرد.
مقامات محلی جوزجان از چندی‌ بدین‌سو در صحبت‏های شان با رسانه‏ها تاکید کرده‌ند که در نتیجه درگیری میان طالبان و گروه داعش بیش از ۵۸ مکتب به روی دانشجویان مسدود شده و نزدیک به ۳۰۰۰ هزار دانشجو از ادامه آموزش محروم شده‌اند.
به گفته مقامات محلی ولایت جوزجان گروه داعش در ولسوالی «قوش‌تپه» این ولایت تحرکات گسترده دارند و با گذشت هر روز به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شوند.
گفتنی است که عملیات‏های نوید ۶ و پامیر ۱۴ از چندی بدین‌سو به منظور نابودی طالبان در ولایات شمال و شمال‌شرق کشور راه‌اندازی شده‌است.

 

اختر سهیل- خبرگزاری دید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا