آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

ربانی در دیدار با ظریف:

کشورهای اسلامی بیشترین آسیب را از افراط گرایی متحمل شده‌اند


صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه کشور طی نشست مشترک خبری با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در کابل اظهار داشت: همه کشورهای جهان باید به صورت مشترک و هماهنگ علیه تروریزم مبارزه کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیر امور خارجه کشور همچنان افزود: کشورهای اسلامی بیشترین آسیب را از افراط گرایی خشونت طلب متحمل شده‌اند.
صلاح الدین ربانی، در این کنفرانس خبری اظهار داشت: همه کشورهای جهان باید به صورت مشترک و هماهنگ علیه تروریزم مبارزه کنند. کشورهای اسلامی بیشترین آسیب را از افراط گرایی خشونت طلب متحمل شده‌اند.
ربانی، ضمن اشاره به روابط حسنه که میان افغانستان و ایران برقرار بوده، گفت: افغانستان چهارمین شریک تجاری ایران است. چابهار و راه آهن خواف به هرات از نمونه‌های این همکاری است.
در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفت که ترور و خشونت در گذشته در منطقه بوده و هم‌اکنون به روند خود ادامه داده است.
آقای ظریف همچنان افزود: ما نیاز داریم بدون تمایز بین خشونت‌طلبان با آنان مبارزه کنیم.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه تاکید کرد: همکاری افغانستان و ایران در بخش امنیت و مبارزه با مواد مخدر به نفع دو کشور خواهد بود و هر دو کشور، زمینه‌های همکاری مشترک زیادی دارند.
ظریف همچنان تصریح کرد: نزدیک به ۱۷ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند. ما می‌توانیم برای قانونمند شدن حضور مهاجران افغانستانی در ایران با هم بیشتر همکاری کنیم.
وی با اشاره به اهمیت گسترش مناسبات میان دو کشور، افزود: با همکاری نزدیک می‌توانیم روابط میان دو کشور را بر بنیاد یک چهارچوب استوار کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا