آخرین اخبارجهانسیاست

سازمان ملل:

کل مبلغ لازم برای پیشگیری از بروز فاجعه انسانی در افغانستان تامین شده است

خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد اعلام کرده که بودجه اضطراری ۶۰۶ میلیون دالری مورد نیاز برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان در سال سال جاری تامین شده است. ای مطلب را ملل متحد روز سه‌شنبه(۲قوس) اعلام کرد.

به نقل از یورونیوز، ایالات متحده در کنار کشورهای اروپایی و جاپان تامین کنندگان اصلی این مبلغ هستند که قرار است برای کمک به حدود ۱۱ میلیون انسان درمانده در افغانستان هزینه شود.
ینس لائرک سخنگوی دفتر هماهنگی و امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به افرایش تقاضاها در افغانستان گفت که تنها در فاصله زمانی اول تا پانزدهم نوامبر، سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی در مجموع به بیش از ۷.۲ میلیون نفر مواد خوراکی کمک کرده‌اند و برای حدود ۹۰۰ هزار نفر هم خدمات درمانی و پزشکی مهیا کرده‌اند.
طبق آمار سازمان ملل، برای حدود ۲۰۰ هزار افغان آسیب دیده از خشکسالی هم با تانکر آب توزیع شده و کودکان دارای سوءتغذیه که تعدادشان چیزی حدود ۱۸۰ هزار نفر برآورد شده نیز درمان شده‌اند.
این درحالی‌ست که همچنان نیمی از ساکنان افغانستان به کمک نیاز دارند و طبق پیش‌بینی‌های سازمان ملل بیم آن می‌رود که نیمی از جمعیت در زمستان پیش رو به اندازه کافی به مواد غذایی دسترسی نداشته باشند. خشکسالی در کنار بحران شدید اقتصادی که با روی کار آمدن دوباره طا-لبان تشدید شده است از عوامل مهم وضعیت حال حاضر بشمار می‌آید.
نهادهای مالی بین‌المللی کمک‌های خود را به افغانستان متوقف کرده‌اند و امریکا هم چیزی در حدود ۹.۵ میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا