آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

کمپاین جمع‌آوری امضا از سوی سادات / حدود شش هزار سید در طومارعدالت‌خواهی امضا کردند

نهاد مدنی موسوم به « روند فکری انقلاب سبز» که متشکل از جوانان تحصیل کرده قوم سادات می‌باشد، کمپاین دو روزه جمع‌آوری امضای را به منظور درج قوم سادات در تذکره‌های برقی تحت نام « داشتن هویت حق هر شهروند است » راه‌اندازی کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری دید، این کمپاین دو روزه از روز جمعه آغاز و ساعت شش بجه دیروز خاتمه یافت که هزاران سادات در طومار عدالت‌خواهی برای درج قوم شان در تذکره‌های برقی امضا کرده است.
سید باقر واعظی رییس روند فکری انقلاب سبز به خبرگزاری دید گفت: در دو روز کمپاین جمع‌آوری امضا حدود شش هزار سادات در طومار عدالت‌خواهی امضا کرده و خواهان درج قوم شان در تذکره‌های برقی هستند.
آقای واعظی افزود: برعلاوه شش هزار امضای قوم سادات نزدیک به یک هزار امضا از اقلیت‌های اقوام دیگر نیز جمع‌آوری شده که آن‌ها نیز خواهان درج قوم شان در تذکره‌های برقی است.
رییس روند فکری انقلاب سبز گفت: این طومار عدالت به ریاست جمهوری؛ دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد و پارلمان ارسال می‌شود.
پیش از این نیز چندین بار بزرگان قوم سادات افغانستان از طریق نشست‌های خبری صدای شان را مبنی بر درج قوم شان در تذکره‌های برقی بلند کرده بودند.
اعضای روند فکری انقلاب سبز و همه بزرگان سادات هشدار داده می‌گویند تا زمانی که قوم شان در دیتابیس تذکره‌های برقی ذکر نشود، تذکره برقی را اخذ نخواهند کرد.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در نشست دیروز با بزرگان اقوام سادات، خلیلی، بیات و قرلق گفته بود که خواسته‌های آن‌ها را با رییس جمهور در میان گذاشته و مورد بررسی قرار می‌دهند.
محمد رقیب فیاض – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا