آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمپاین محو کرم‌های امعاء در مکاتب آغاز شد

منابع از آغاز کمپاین محو کرم‌های امعاء در مکاتب سراسر کشور خبر می‌دهند.

منابع از آغاز کمپاین محو کرم‌های امعاء در مکاتب سراسر کشور خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اکبر عمرخیل رییس تربیت بدنی و صحت مکاتب وزارت معارف از کارکرد‌های این وزارت در عرصه صحت یاد آور شده و آغاز این کمپاین را جزء برنامه‌های اساسی و مشترک وزارت معارف و صحت عامه برای از بین بردن مشکلات صحی دانش آموزان در مکاتب یاد کرد.
عمرخیل افزود که رهنمود‌های لازم در رابطه به برگزاری کمپاین مذکور برای آمرین معارف ولسوالی‌ها ارایه گردیده و عنقریب توزیع تابلیت‌های محو کرم‌های امعاء آغاز و به دسترس عموم شاگردان قرار خواهد گرفت.
در همین حال دوکتور زلیخا انوری رییس ریاست صحت مادر، اطفال، نوزاد و صحت جوانان وزارت صحت عامه، حق دسترسی به تعلیم و امکانات صحی را حق اساسی همه اتباع کشور خواند و راه اندازی این کمپاین را در عرصه جلوگیری و کاهش مرگ و میر مادران بسیار ارزنده تلقی نمود.
وی در ادامه اضافه نمود که حدود ۷ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این کمپاین قرار خواهد گرفت و در کنار تابلیت‌های محو کرم‌های امعاء، واکسین‌های موثر برای دانش‌آموزان نیز تطبیق خواهد شد.
در ادامه دکتور نعیم الله نماینده سازمان صحی جهان علاوه نمود که در حال حاضر حدود یک و نیم میلیارد نفوس در جهان مصاب به این مرض هستند که سازمان صحی جهان از سال ۲۰۰۵ به این طرف در عرصه محو کرم‌های امعاء کمپاین را آغاز نموده و تعداد نفوس افراد مصاب به این مرض را به تدریج کاهش داده است.
گفتنیست که وزارت معارف برنامه‌های مختلف صحی از جمله توزیع تابلیت‌های کم خونی یا فولیک اسید برای شاگردان طبقه اناث، واکسین دانش‌آموزان جدیدالشمول و کمپاین سرتاسری توزیع تابلیت‌های محو کرم‌های امعاء برای دانش آموزان را برگزار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا