آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمک‌های قبلی جامعه جهانی به دولت افغانستان، از سر گرفته می‌شود!

خبرگزاری دید: عبدالطیف نظری معین وزارت اقتصاد امارت اسلامی می‌گوید که کمک‌های بشردوستانه جهان به مردم افغانستان از سرگرفته می‌شود.


معین وزارت اقتصاد طا-لبان در برنامه‌ای که به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن از سوی بنیاد خیریه سعادت بانو در کابل برگزار شده بود، گفت که کمک‌های جامعه جهانی به دولت موقت طا-لبان از سرگرفته می‌شود.
در این برنامه به صد زن بی‌سرپرست کمک غذایی نیز توزیع شد.
معین وزارت اقتصاد امارت اسلامی گفت که وزارت اقتصاد از نهادهای خصوصی که به مردم کمک‌ می‌کنند حمایت کرده و حامی نهادهای خیریه می‌باشد.
آقای نظری افزود که در آینده نزدیک کمک‌های جهانی به افغانستان از سر گرفته می‌شود که این کمک‌ها می‌تواند برای رفع چالش‌های اقتصادی موثر واقع شود.
معین وزارت اقتصاد افزود که مسئولان این وزارت از زنان شاغل که در رشد و توسعه اقتصادی به کشورکمک می‌کنند حمایت می‌کند و زمینه‌های بیشتر برای شان فراهم خواهد کرد.
بعد از سقوط کشور به دست طا-لبان موج بزرگی از بیکاری دامن‌گیر مردم شده است و شماری زیادی از مردم برای کار به کشورهای ایران و پاکستان مهاجر شده‌اند.
رقیه گوهری مسئول عمومی این بنیاد در صحبت به خبرگزاری دید گفت که این برنامه کمک‌های غذایی به ادامه کمک‌های قبلی که در دوازده دور توزیع شده بود صورت گرفته است.


گوهری همچنان گفت که در این دور ۱۰۰ تن از زنان بی‌سرپرست از سوی این نهاد سروی شده و قرار است که بسته غذایی به آنها توزیع شود.
وی افزود که این کمک‌ها برای زنان که نان‌آور ندارند و بی‌سرپرست هستند توزیع می‌شود.
مریم یکی از زنان بی‌سرپرست که این بسته‌ کمکی را دریافت کرده می‌گوید که شوهرش در یک انفجار در حکومت پیشین کشته شده و وی با پنج فرزندش در شرایط بدی زندگی می‌کنند.
گفتنی است که در شش ماه اخیر به دلیل مسدود بودن سرمایه ارزی افغانستان از سوی امریکا، قیمت مواد اولیه در بازارهای افغانستان به گونه سرسام‌آور افزایش یافته است. از سوی دیگر فقر و بیکاری در این شش ماه افزایش یافته و شهروندان همواره از نبود کار و گسترش فقر و تنگدستی شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا