آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کمک‌های نظامی امریکا به پاکستان ۸۰ درصد کاهش یافت

کانگرس امریکا با تصویب بودجه ملی نظامی این کشور برای سال ۲۰۱۹، کمک‌های نظامی ایالات متحده را به پاکستان، به ۱۵۰ میلیون دالر کاهش داد.



کانگرس امریکا با تصویب بودجه ملی نظامی این کشور برای سال ۲۰۱۹، کمک‌های نظامی ایالات متحده را به پاکستان، به ۱۵۰ میلیون دالر کاهش داد.
پیش از این، امریکا سالانه یک میلیارد دالر به پاکستان کمک می‌کرد که سال گذشته میزان این کمک‌ها از یک میلیارد دالر به ۷۰۰ میلیون دالر کاهش یافت.
بر اساس تصمیم جدید کانگرس امریکا، کمک‌های نظامی واشنگتن به اسلام‌آباد در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰ میلیون دالر کاهش یافته است.
پیش شرط‌های امریکا برای ارایه این کمک‌ها به پاکستان، اقدام جدی اسلام‌آباد در برابر گروه‌های هراس‌افکن چون شبکه حقانی و لشکر طیبه است.
اداره دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا پیش از این بارها از سیاست‌های پاکستان انتقاد کرده و این کشور همواره متهم به حمایت از گروه‌های هراس‌افکنی فعال در افغانستان شده است.
در آغاز سال روان میلادی دونالد ترامپ در پیامی، کمک ۳۳ میلیارد دالری کشورش را به پاکستان در ۱۵ سال گذشته، احمقانه خواند و اعلام کرد که پاکستان به هراس‌افکنانی پناه می‌دهد که امریکا در افغانستان به دنبال آنان است.
در ماه‌های اخیر، پاکستان زیر فشار سنگین و بی‌پیشینه امریکا قرار داشته است؛ به ویژه پس از اعلام راهبرد اداره دونالد ترامپ برای جنوب آسیا و افغانستان.
تلاش‌ها برای شامل‌ شدن پاکستان در فهرست جهانی تمویل کنندگان تروریزم بخشی از این فشارها بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا