آخرین اخبارجهانسیاست

کمک برای خروج از افغانستان؛ رونالد ریگان جایگزین آیزنهاور می‌شود

مقامات وزارت دفاع امریکا تأیید کرده‌اند که برای خروج نظامیان از افغانستان، ناو هواپیمابر این کشور در خاورمیانه تبدیل می‌شود.


به نقل از یو‌اس‌ان‌آی، دو مقام وزارت دفاع ایالات متحده به تازگی تأیید کرده است که ناو هواپیمابر امریکایی مستقر در جاپان برای پشتیبانی از خروج نیروها در افغانستان اواخر تابستان به خاورمیانه اعزام می‌شود.
بر بنیاد این گزارش، ناو هواپیمابر رونالد ریگان که در جاپان مسقر است به عنوان بخشی از تلاش‌ها جهت بیرون کردن نیروهای امریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر قرار است جایگزین ناو آیزنهاور در خاورمیانه شود.
در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای گفته است که پنتاگون اعزام جدیدی برای خروج از افغانستان نداشته است.
در بیانیه این وزارت آمده است: همان‌طور که طی چندین هفته گذشته مشاهده کرده‌اید، وقتی چنین اعزام‌هایی اتفاق می‌افتد، ما در زمان مناسب در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم و به روزرسانی‌های مکرر را ارائه می‌دهیم. وزارت دفاع اطمینان حاصل می‌کند که فرماندهان برای حمایت از خروج ایمن و عامدانه نیروهایش از افغانستان به آنچه نیاز دارند، فراهم می‌شود، اما ما از تصمیمات عملیاتی، هدایت‌ها یا حرکت‌های آینده جلو نخواهیم رفت.
گفتنی است که رییس جمهور بایدن اعلان کرده بود تمام نظامیان امریکایی را تا ۱۱ سپتمبر از افغانستان خارج می‌کند، اما بر بنیاد گزارش‌های اخیر خروج نیروها تا اوایل ماه جولای تکمیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا