آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمک صحی صلیب سرخ به غزنی رسید

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که این کمیته توانسته است هنگام توقف جنگ‌ در ولایت غزنی، کمک‌های اضطراری صحی و تیل به شفاخانه ولایتی غزنی برساند.


کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که این کمیته توانسته است هنگام توقف جنگ‌ در ولایت غزنی، کمک‌های اضطراری صحی و تیل به شفاخانه ولایتی غزنی برساند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان کمیته صلیب سرخ در صفحه توییتری این کمیته نوشته است که این کمک‌های اضطراری شامل مواد پانسمان، داروهای داخل وریدی و ادویه خوراکی است که برای ۱۰۰ تن کفایت می‌کند.
از سویی هم، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) گفته است که به دلیل تبدیل‌شدن غزنی به میدان نبرد، مصئونیت جانی مردم با خطر مواجه است.
داکتر پیپرکورن مسئول (اوچا) گفته است که درگیری در غزنی جریان دارد و بر اساس گزارش‌های آنان، برخی زخمیان ملکی و باشندگان این شهر، در تلاش رسیدن به مناطق امنِ بیرون از شهر غزنی‌اند.
در خبرنامه‌ دفترهماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد آمده است:« جاده‌های شمالی و جنوبی شهر به شهرهای بزرگ، جایی که سهولت‌های صحی قابل دسترس است، برای سفرکردن مردم ناامن و پرچالش است.
در خبرنامه آمده است که اکثر خانواده‌ها در منازل شان پناه گرفته‌اند و نمی‌توانند خانه‌های شان را ترک کنند. همچنان شبکه‌های ارتباطی قطع است و قطع‌بودن برق در این شهر ۲۷۰ هزار تن را در تأمین آب، متأثر ساخته است و گزارش شده که مواد خوراکی نیز تقلیل یافته است.
این نهاد بشری سازمان ملل، از طرف‌های درگیر در جنگ غزنی خواسته است که قوانین بین‌المللی بشردوستانه را برای حفاظت از زندگی، حقوق غیرنظامیان و حفظ زیرساخت های ملکی احترام کنند.
جنگ در ولایت غزنی وارد چهارمین روز خود شده است، اما حکومت افغانستان اطمنیان می‌دهد که این ولایت به زودی از دست طالبان پاک‌سازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا