آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

کمک ٥٠ میلیون یورویی اروپا به افغانستان

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا می‌گوید که ٥٠ میلیون یورو برای کمک به مردم افغانستان در اختیار سازمان ملل قرار داده است.


برنامه جهانی غذا (WFP) امروز چهارشنبه(١٨ عقرب) که کمک ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا (معادل ۴۷.۷ میلیون دالر امریکایی) از طریق بخش مشارکت جهانی این اتحادیه در اختیار این اداره ملل متحد قرار گرفته است.
این اداره ملل متحد می‌افزاید که از یک سال به این طرف مردم افغانستان افزون بر مشکلات بی‌پیشینۀ اقتصادی و رویدادهای ناشی از زلزله و سیلاب نسبت به هر زمان دیگر کمترین آمادگی را برای زمستان سخت پیشرو دارند.
رافیلا آیودیس کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که زمان کنونی حالت اضطراری برای افغانستان است، چون اثرات چهاردهه جنگ، تهدیدهای اقلیمی، بیماری کووید-۱۹ و بحران اقتصادی – اجتماعی فرا راه مردم این کشور قرار دارد و آنان را از وظایف و معیشت محروم ساخته است.
او گفته است که مردمی که قبلاً می‌توانستند برای خانواده‌های شان غذا فراهم کنند، ‌حالا با گرسنگی مبارزه می‌کنند و به سوی نهادهای امدادرسان رو آورده اند تا در چنین شرایط دشوار به آن‌ها کمک کنند.
کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان تاکید کرده است: ما متعهد هستیم که با افغان‌ها، به ویژه کسانی که بیشترین نیازمندی را دارند کمک کنیم. کمک ما با برنامه‌های ایجاد انعطاف برنامه جهانی غذا سرمایه‌گذاری می‌باشد که برای جوامع محلی اثرات مثبت درازمدت خواهد داشت.
برنامه جهانی غذا می‌گوید که از طریق برنامه‌های این اداره، مردان و زنان در حالی که در پروژه‌های سرمایه جامعه یا در برنامه‌های آموزشی چون پروسس میوه و سبزیجات، بازاریابی و باغبانی شرکت می‌کنند، ماهانه کمک‌های غذایی یا نقدی نیز دریافت می‌کنند.
سازمان ملل قبلاً اعلان کرده بود که برای کمک به مردم افغانستان در زمستان امسال به ١.١ میلیارد دالر کمک نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا