آخرین اخبارجهانسیاست

کمک ۱۴۴ میلیون دالری امریکا به افغانستان

ایالات متحده امریکا بسته کمک بشردوستانه جدید خود به افغانستان را اعلام کرد. بر این اساس، امریکا بالغ بر ۱۴۴ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.


وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که ۱۴۴ میلیون دالر را به‌عنوان کمک بشردوستانه به کسانی که از بحران انسانی در افغانستان آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند.
به گفته وزارت خارجه امریکا، با اعلام این کمک‌ها، مجموع کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده در افغانستان و پناه‌جویان افغان در منطقه در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۷۴ میلیون دالر می‌شود. امریکا می‌گوید که بیش‌تر از هر کشور دیگر به افغانستان کمک کرده است.
طبق اعلام وزارت خارجه امریکا، این کمک‌ها به‌صورت مستقیم به سازمان‌های بشردوستانه مستقل از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سایر سازمان‌های بین‌المللی ارایه می‌شود.
وزارت خارجه امریکا می‌گوید که این کمک مالی به‌‌طور مستقیم بیش از ۱۸ میلیون افغان آسیب‌پذیر نیازمند در منطقه، از جمله پناهندگان افغانستان در کشورهای همسایه را حمایت می‌کند.
به گفته وزارت خارجه، کمک‌های تازه امریکا را قادر می‌سازد تا در پاسخ به نیازهای بشردوستانه فزاینده ناشی از کمبود مراقبت‌های بهداشتی، کووید-۱۹، خشک‌سالی، سوءتغذیه و… حفاظت از حیات، حمایت از امنیت غذایی، مراقبت‌های بهداشتی ضروری، کمک‌های زمستانی، لوجستیک و کمک‌های غذایی اضطراری را ارایه دهند.
وزارت خارجه امریکا می‌گوید که این کمک‌ها به نفع مردم افغانستان است، نه طا-لبان. این وزارت تأکید کرده است که طا-لبان را در قبال تعهداتی که در این زمینه داده‌اند، پاسخگو می‌داند.
امریکا می‌گوید که همسایگان افغانستان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین میزبانان پناهندگان در جهان بوده است و از این کشورها خواسته است که مرزهای خود را به روی افغان‌هایی که به دنبال حمایت بین‌المللی هستند، باز نگه دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا