آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

کمک ۱۵ میلیون دالری اتحادیه جهانی واکسین به افغانستان

وزارت صحت عامه از کمک بلاعوض ۱۴.۷ میلیون دالری اتحادیه جهانی واکسین به افغانستان خبر می‏‌دهد. این کمک اتحادیه‌ جهانی واکسین از طریق تقویت سیستم صحی برای بهبود خدمات واکیسناسیون در سه سال به مصرف می‌رسد.

وزارت صحت عامه از کمک بلاعوض ۱۴.۷ میلیون دالری اتحادیه جهانی واکسین به افغانستان خبر می‏دهد. این کمک اتحادیه‌ جهانی واکسین از طریق تقویت سیستم صحی برای بهبود خدمات واکیسناسیون در سه سال به مصرف می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری دید، وحید‌الله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه، روز سه‌شنبه‌ ۳۱ ثور به رسانه‏ها گفته که مسئولان اتحادیه جهانی واکسین در دیدار با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در حاشیه هفتادمین نشست مجمع جهانی صحت وعده کرده‌اند که برای بهبود سیستم صحی به هدف امحای پولیو با افغانستان کمک می‌کنند.
آقای مایار هم‌چنان گفت که کمک ۱۴.۷ میلیون دالری اتحادیه‌ جهانی واکسین برای تقویت مراکز و بهبود خدمات صحی به مصرف می‌رسد تا به این ترتیب مردم به خدمات واکسیناسیون دست‌رسی داشته باشند.
این کمک در حالی اعلام می‌شود که شمار واقعه‌های مثبت پولیو در جریان سال جاری میلادی به شش مورد رسیده است. این واقعه‌ها در ولایت‌های ارزگان، قندهار و هلمند به ثبت رسیده است. در سال گذشته میلادی ۲۱ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا