آخرین اخبارافغانستانسیاست

کمیته‌های بررسی پیشنهاد عالمان دینی برای اصلاح جامعه ایجاد شد

شورای علمای افغانستان که پس ازفرمان رییس جمهور غنی مبنی بر ایجاد کمیسیونی برای ارائه طرح جهت اصلاح جامعه ایجاد کرده بود، امروز شنبه کمیته‌های فرعی آن را تشکیل داد.



شورای علمای افغانستان که پس ازفرمان رییس جمهور غنی مبنی بر ایجاد کمیسیونی برای ارائه طرح جهت اصلاح جامعه ایجاد کرده بود، امروز شنبه کمیته‌های فرعی آن را تشکیل داد.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی قیام‌الدین کشاف رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان گفت: کمیته‌های فرعی برای بررسی پیشنهادهای ۳ هزار عالم دینی که دوماه پیش در یک نشست بزرگ در خیمه لویه جرگه ارائه داشتند، ایجاد شده است.
وی افزود: ۲۴ تن از علما در سه کمیته فرعی تعیین شده تا طرح‌های شان را درباره پیشنهادهای علما برای اصلاح جامعه ترتیب وبه رییس جمهور ارایه کنند.
مولوی کشاف افزود: کمیته اول در راستای تقویت ارشاد و جلوگیری از هرنوع فساد، کمیته دوم در راستای انسجام علما و ایجاد دارالافتا در سطح کشور و کمیته سوم هم در راستای انسجام نصاب مدارس دینی طرح‌هایی را با جزئیات آماده کرده و به رییس جمهور پیشنهاد خواهند کرد تا حکومت آن را عملی سازد.
مولوی کشاف بیان داشت، از آنجایی که افغانستان یک کشور اسلامی است، تقویت ارشاد، جلوگیری از فساد، انسجام امور علما و تنظیم نصاب مدارس دینی حیثیت شاهرگ اصلاحی جامعه اسلامی را دارد.
وی افزود: این کمیته‌ها در چوکات کمیسیونی برای تطبیق پیشنهادهای علما در راستای اصلاح جامعه کارهای خود را به زودی آغاز کرده و جهت تطبیق به حکومت پیشنهاد خواهند کرد.
محمد اکرم اخپلواک نماینده خاص رییس جمهور غنی در امور سیاسی نیز گفت: رییس جمهور این کمیسیون را به پیشنهاد علما برای تحقق اهداف اسلامی درکشور ایجاد کرده است
نزدیک به ۳ هزار تن از علما حدود دوماه پیش در یک نشست بزرگ در خیمه لویه جرگه، بر حرام بودن جنگ جاری در کشور فتوا دادند ودر قطعنامه پایانی نشست شان پیشنهادهایی را برای تأمین صلح، آتش‌بس دو جانبه و اصلاح جامعه ارائه کردند.
به دنبال آن پیشنهادها، رییس جمهور غنی برایجاد کمیسیونی برای بررسی پیشنهادهای علما حکم داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا