آخرین اخبارافغانستانسیاست

صیاد:

کمیته بررسی تخطی و تخلفات انتخاباتی در کمیسیون ایجاد شده است

عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات، دوشنبه (۳۰ میزان) دریک نشست خبری درکابل گفت: کمیته تخطی و تخلفات درکمیسیون ایجاد شده است تا تخطی و تخلفات به شمول غفلت کارمندان را نیز بررسی کند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات گفت: به مردم اطیمنان می‌دهم که آرای پاک را ازناپاک جدا کرده و نامزدانی که مردم انتخابات کرده‌اند به مجلس راه خواهند یافت.
وی افزود: کارمندانی که ازدستگاهای بایومتریک به شکل درست استفاده نکرده است و به مردم گفته‌اند که این دستگاه‌ها کار نمی‌کند، آن‌هایی که سر وقت به وظیفه نیامده‌اند و آن‌هایی که وظیفه را درروز انتخابات ترک کردند، برخورد قانونی می‌شود.
آقای صیاد دراین ارتباط گفت: کسانی که ادعا دارند که مسئولان حکومتی ازنامزدان حمایت کرده است می‌تواند اسناد کافی در دسترس کمیسیون قرار بدهند تا برسی شود.
ایتلاف احزاب سیاسی درنشست خبری با اشاره به عدم استعمال دستگاه بایومتریک یا استعمال ناقص آن در برخی مراکز رای‌دهی از کمیسیون خواست که براساس تعهد کمیسیون انتخابات استفاده از دستگاه بایومتریک شفافیت را در انتخابات تضمین می‌کرد برهمین اساس آراء مراکزی که از این دستگاه کار گرفته نشده، اعتبار نداشته و باید باطل اعلام شود.
اما رییس کمیسیون انتخابات دراین باره گفت: ما همراه احزاب سیاسی دراین ارتباط یک نشست خواهیم داشته و یک تصمیم جدید خواهیم گرفت.
آقای صیاد با بابیان این که مواد انتخاباتی ازمحلات و ولسوالی‌ها به مراکز ولایتی درحال انتقال است، گفت: با شمارش آرا درمراکز ولایتی ما، نتایج آن به مرکز ارسال شده و به اساس آن نتایج ابتدایی را اعلام می‌کنیم.
صیاد بیان داشت شمارش آرا درمراکز ولایتی ما جریان دارد و تاهنوز تکمیل نشده است.
وی افزود:مرکز معلومات درکمیسیون انتخابات ایجاد شده و نتایج از ولایات به این مرکز ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا